iMac LCD stuk?! HELP!!!

Ik probeerde vanochtend mijn iMac G4 700 MHZ aan te zetten, maar alles wat ik hoorde was het ventilatoortje die voor nog geen 1 seconde aan sloeg en daarna weer uit viel. Verder kwam er helemaal geen geluid meer uit mijn macje. Als ik hem opnieuw aan probeer te doen blijft dit gebeuren. Ik heb heel even het netsnoer er uit en er in gedaan, maar dit hielp ook niet! Iemand een idee wat dit kan zijn! Ik ben bang namelijk dat hij gewoonweg kapot is!

Ineens kon ik me weer iets herinneren over het feit dat het netwerk problemen kan veroorzaken. Dus ik trek die kabel eruit, druk hem aan.. doet het nog steeds niet.. Nog een keer drukken.. BOEOEOEOMM!! Hij doet het (BOEOEOEOEM!!! is het intro dreuntje :P)!!!!!! Ik doe hem weer uit.. doe de kabel er weer in, doe de computer aan en hij doet het weer helemaal!! Is het toeval dat het net was toen ik die kabel er uit haalde of kan een netwerk kabel echt problemen veroorzaken?

Ik snap mijn mac ook niet altijd. Heeeel soms krijg je dat opstartscherm met een huilend mac, alsof er een OS ontbreekt. De grapjas.

Of dan start hij op alsof ik een 15’ scherm heb, terwijl het 17’ is.

Wat betreft die opstartboem, kan ik alleen kiezen uit ‘uit’, heel zacht en keihard. Afhankelijk van hoe hard het volume staat ingesteld. Maar die staat vaak hoog, omdat ik anders de audio-input niet hoor. T/m OS9 was de opstartboem prima regelbaar. Maar misschien ligt het aan mij… 't kan.

[quote:17c4fcfa98="Richard Kruizinga"]Wat betreft die opstartboem, kan ik alleen kiezen uit 'uit', heel zacht en keihard. Afhankelijk van hoe hard het volume staat ingesteld. Maar die staat vaak hoog, omdat ik anders de audio-input niet hoor. T/m OS9 was de opstartboem prima regelbaar. Maar misschien ligt het aan mij... 't kan.[/quote:17c4fcfa98]

Dat ligt niet aan jou, maar aan Mac OS X. Ik vind het ook behoorlijk irritant. Vaak plug ik in het begin even een oortelefoontje in, zodat niet de hele flat last van me heeft… :wink:

Waar kun je het opstartboemgeluid (wat een woord...) van de iMac LCD regelen? Is het mogelijk dat je dat via OS9 (zonder daarmee op te starten) kunt regelen, of is dat te doen als je met OS9 op zou starten? :finderoud:

Wil je simpel van je 'opstartboem' af? Laat dat ding dan gewoon standby staan, niks mis mee. :D :D :D

voor ik mijn mac afsluit doe ik het geluid uit. als ik dan weer opstart is ie stil, na opstarten doe ik het geluid weer aan. Works for me!

Groet

Ik weet niet hoor :) maar we gaan een beetje off-topic en ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag! Namelijk: Is het mogelijk dat een netwerk kabel aangesloten aan een mac problemen kan veroorzaken, met... bijvoorbeeld: het opstarten?

Lijkt mij dat het toeval was. Je kabel op zich is niet de reden dat je macje niet wou opstarten. Ik heb ook wel eens een paar keer op de power button moeten drukken om mijn mac aan te krijgen (mijn oude g4). Hou het in de gaten zou ik zeggen. Mischien fucntioneert je power button niet meer naar behoren.

Groet

Het kan wel degelijk zijn dat je netwerk kabel problemen geeft. Tenminste het is iig wel mogelijk bij pc's. Maar dan praten we ook over een onding. Maar aangezien je imac wel opstarte met kabel is de kans klein dat daar het probleem zit. Behalve, als je netboot zou kunnen draaien met een mac, en dat je daar een storinkje in hebt. Of dat er teveel stroom over je kabeltje komt. Ja dat kan.