iMac loopt vast

Goedendag, wie kan mij helpen met het volgende:
Mijn iMac geeft bij opstarten volgend scherm. Zowel mn Wacom en toetsenbord werken niet (lampjes doen het wel)
Al een paar keer opnieuw opgestart, maar blijf hetzelfde scherm krijgen waar ik niets mee kan.
Zover ik weet is er geen verkeerd wachtwoord ingevoerd met eerder opstarten.

Heb je de onderste optie al een keer geprobeerd ?

Is je toetsenbord BT of bedraad ?

Is het toetsenbord niet ‘leeg’ ? > sluit het aan met lightningkabel.

Zeker, heb meteen de kabel eraan gehangen ondanks dat de lampjes het wel doen. Maar helaas……

Helaas te weinig gegevens om een oplossing te bedenken.

Wat voor Mac
Wat voor OS
Wat voor toetsenbord
BT
Bedraad
Hoe verbonden
Hoe probleem ontstaan ?

Het gaat om een iMac 27" 5K - Best 3.8 i7 8C - 8GB - 512GB SSD - Radeon Pro 5500XT 8GB
MAC OS Monterey (denk ik)
BT toetsenbord (opgeladen maar wel even aan draad gehangen)
Probleem ontstaan? Geen idee, hij stond al een paar weken uit en heeft meerdere gebruikers.

Om het op te lossen, zou je aan een bedraad toetsenbord moeten zien te komen. Of kunnen andere gebruikers wel inloggen ?

Of weet je wel zeker dat het toetsenbord is opgeladen ?

EUREKA!
Stekker er 24uur uit gehad en hij start vanochtend weer op.
Ik had er een verlengsnoer tussen zitten, mss dat dat ook niet heel slim is?

Nee, dat maakt niks uit, tenzij dat stuk is, maar dan nog krijg je niet de klacht die jij had.
“…stond een paar weken uit” - kan er mee te maken hebben. Goed moment om een Time Machine backup te maken op een externe harddisk, als je die nog niet had.

Bijzonder, maar fijn dat het is opgelost.

Stekker eruit = SMC reset

An SMC or System Management Controller Reset can fix various power related issues, such as a piece of hardware like a Bluetooth keyboard not functioning correctly.