iMac met 20 inch Cinema Display?

Dag Allemaal.

Heb een brandend dilemma waar ik zelf geen oplossing voor kan vinden:

Kan van een vriend een gloednieuwe 20 inch Cinema Display overnemen voor een zacht prijsje.
Dit is er een van het laatste soort, met de ADC-aansluiting.
Heb zelf een iMac 15 inch 700 en mijn vraag is als volgt:

Kan ik tot ik geld heb voor een G5 dit display zolang op mijn iMac aansluiten?

Ben benieuwd.

als ik het goed heb wel, maar er is altijd een maar. ten eerste is de uitgang op je iMac analoog dus moet je een dure omzetter kopen (iets van €90?!?) en ten tweede is het geen extra aansluiting voor een echt heus tweede scherm maar kan deze aansluiting alleen het beeld dat op je 15 aangebouwde scherm is "spiegelen" maargoed, zachte prijsjes zijn altijd leuk en als er toch eens een G5 gaat komen zou ik de kan zeker niet voorbij laten gaan!

Thnx voor je reactie. Zover was ik ongeveer zelf ook gekomen. Maar wat bedoel je met spiegelen? Krijg ik op die CD een ontzettend schraal klein beeld op deze manier of wat? Als ik nog een half jaar naar een beeldscherm moet kijken wat het net niet is dan baal ik ook als ie er eenmaal staat..

Het gaat er gewoon om dat je hetzelfde beeld op je iMac ziet als op je CD. Bij de nieuwe digitale aansluitingen is het zo dat als je 2 beeldschermen aansluit, je ook echt een desktop hebt van 2 beeldschermen groot.

Okee dan. Dus volgens jullie moet het lukken om met zon converter mijn iMac zijn eigen beeldscherm en die 20 inch full-screen aan te sturen, zelfs met die schrale videokaart die erin zit? Met dus geen doorlopend beeld als ik het goed begrijp, maar 2x identiek beeld erop? Dat was ook de bedoeling zolang inderdaad. Heb het volgens mij begrepen.. Gelukkig heb ik meer verstand van soft- dan van hardware... :?

Bij sommige iMac's kun je een tweede scherm aansturen met een hoge resolutie, kijk op de volgdende link hoe dat gaat:

http://macparts.de/ibook/

De 700 Mhz iMac kan echter niet gebruikt worden voor screen spanning, waarbij je de schermen als een grote desktop gebruikt. Als je je 20" aansluit zit je vast aan de 1024*768 resolutie van je iMac. Dit ziet er op je 20" niet mooi uit. Waarschijnlijk is het prettiger je ingebouwde scherm te gebruiken. Misschien dat het voor video / TV wel bruikbaar is.

Misschien is een tweedehands G4 een optie? Dan kun je wel je scherm optimaal gebruiken. Voor het geld dat je vangt voor je 700 Mhz iMac kun je eventueel een G4 Quicksilver kopen. Dan heb je meteen wat aan je scherm. Verkoop je quicksilver gewoon weer als je gespaard hebt voor een G5.

Groet, Arjan

EDIT: Ik denk dat het resultaat van een 20" op 1024768 instelling echt tegenvalt. Ik zou er niet aan beginnen. Kijk eens bij een dealer naar een groot scherm dat is ingesteld op 1024768.

[quote:bbb489d94b="hydro"]Het gaat er gewoon om dat je hetzelfde beeld op je iMac ziet als op je CD. Bij de nieuwe digitale aansluitingen is het zo dat als je 2 beeldschermen aansluit, je ook echt een desktop hebt van 2 beeldschermen groot.[/quote:bbb489d94b]

Het heeft niets met de digitale aansluiting te maken. Op mijn oude PowerBook G3 kan ik prima een 22" Lacie Electron Blue aansluiten, welke ik zowel als hoofdscherm als tweede scherm kan gebruiken én -mocht ik dat willen- spiegelen.

Apple heeft simpelweg op alle iMacs, iBooks en eMacs de videokaart zo “geconfigureerd” dat de aansluiting alleen hetzelfde beeld kan geven als op de interne monitor. Er zijn cracks voor bepaalde machines; zoek eens met Google. Dit is gedaan om het verschil met de “professionele” PowerMacs en en PowerBooks wat groter te maken.

[quote:54f8b82b0e="tricksel"]Apple heeft simpelweg op alle iMacs, iBooks en eMacs de videokaart zo "geconfigureerd" dat de aansluiting alleen hetzelfde beeld kan geven als op de interne monitor. Er zijn cracks voor bepaalde machines; zoek eens met Google. Dit is gedaan om het verschil met de "professionele" PowerMacs en en PowerBooks wat groter te maken.[/quote:54f8b82b0e]

Laat dat zoeken maar zitten, ik heb net de link al gepost…

Echter niet alle mac’s kunnen worden gekraakt, de 700 Mhz iMac G4 is daar een van.

oh ja, dat dvi naar adc kost ongeveer €100, maar jij hebd vga, en de vga naar adc is nig een stukje duurder, ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij was het iets van €250, en zo word het tog nog een duur schermpje. :(

Bedankt voor alle reacties, heren techneuten! Eigenlijk is het dus gewoon niet interessant en zelfs een ietwat gebrekkige oplossing door via een (dure) connector mijn Mac aan dat Display te koppelen. En als het eenmaal werkt, zal ik er dus niet optimaal van kunnen genieten. Ik weet genoeg! :(