Over twee weekjes komt mijn IMac mini binnen (hoop ik). Omdat ik een andere processor er in wilde hebben heeft de Apple store in Nijmegen deze niet op voorraad.
Apple heeft op dit moment een speciale actie om tegen een schappelijke prijs het interne geheugen te verhogen tot 16Gb.
Helaas is het plaatsen van een SSD nog steeds ontzettend duur. € 300 voor het vervangen van je HD voor een SSD. Nu heb ik zelf een Samsung 840pro gekocht en wil deze in de IMac mini plaatsen. In eerst instantie op de plek waar de HD zich bevind maar als het beter/handiger/slimmer is om de SSD "erbij" te plaatsen ga ik dit advies zeker opvolgen.
Is het beter om eerst de IMac mini, nadat hij uit de doos is gehaald, helemaal te installeren en dan de SSD in het kastje te monteren of kan ik beter eerst de SSD plaatsen en dan (met behulp van de meegeleverde schijfjes) pas de installatie doen. Dit wordt mijn eerst Apple computer dus moet straks enorm wennen aan OS X.
Mochten jullie tips hebben, heel graag. Hoe minder ik tijd aan de installatie moet besteden hoe beter (en beter voor mijn zenuwen).