iMac na 10.3.3 update SPOED hulp gevraagd!

Ok de lowdown iMac graphite 450mhz. 256MB geheugen 30Gig harddisk Vanaf de grond 10.3 geinstalleerd updates gedaan en werkte "vlekkeloos" tot 10.3.2.

En ik had net gepredikt aan de gebruiker dat MacOSX werkt als een huis.
Ik krijg de vraag moet ik updaten en ik zeg; ja werkt als magie.

Na de 10.3.3 update zijn er de volgende problemen:
De eerste was: dat OSX opstarte maar niet de HD wilt laten zien en de spinningbeachball of dead blijft geven.

Het tweede probleem: Mac start op in firmware waar je met de hand moet ingeven: mac-boot of shut-down.

Derde probleem: lange pieptoon en dan een volgens mij geel knipperende powerbutton en dan een opstart. (corrupt geheugen???)

Diskwarrior heb ik kunnen draaien via m’n powerbook met de iMac in target disk-mode. DW corrigeerde een volumewrapper. Maar kon niet de HD replacen wegens een mac-os failure. Ik probeer morgen de DW-CD.

Maar heeft iemand nog een oplossing of suggestie???
Echt graag met spoed reageren.

Heb je gedacht aan het ondertussen vrij standaard geworden Volumebevoegdheden herstellen. Vooral vanaf 10.3 is dit iets wat ik na eigenlijk elke update moet doen, anders krijg ik de zelfde problemen op mn Cube. Probeer dat eens en haal anders de osx cd er nogmaals door en kies dan voor archiveer en installeer. Dan ben je niet alles kwijt in ieder geval.

ben je niet vergeten te vertellen dat je een (mislukte) firmware update hebt uitgevoerd ? DiskWarrior tot versie 3.01 zal je vanaf de CD moeten gebruiken met Panther of je zal moeten updaten naar 3.01, dan kun je wel vanaf de HD DW gebruiken .........

ben je niet vergeten te vertellen dat je een (mislukte) firmware update hebt uitgevoerd ? DiskWarrior tot versie 3.01 zal je vanaf de CD moeten gebruiken met Panther of je zal moeten updaten naar 3.01, dan kun je wel vanaf de HD DW gebruiken ......... en Cubizer stop alsjeblieft met "het ondertussen vrij standaard geworden Volumebevoegdheden herstellen", is dit een mantra dat iedereen in dit forum te pas en te onpas nazwamt ?!

Think different
Use your own brain …

Thnx Levski, hoopt toch al dat dat gaat werken. Maar die lange pieptoon met die knipperende powerbutton in het begin. En het opstarten in de boot ROM. Ben ik bang dat het misschien een hardware probleem gaat worden.

Somebody correct if i’m wrong. :?

Volgens mij heb je ook te weinig RAM, maar of dat met de geschetste problemen te maken heeft kan ik niet zeggen.

256MB RAM is meer dan voldoende. Maar je zou [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=42642]hier [/url]eens naar moeten kijken. Ik denk dat je NVRAM moet resetten.

[quote:855723be5a="Jordan_D"] Het tweede probleem: Mac start op in firmware waar je met de hand moet ingeven: mac-boot of shut-down. [/quote:855723be5a]

Ah, deze pret ken ik. Helaas noopte dit mij om mijn computer geheel te installeren, waarmee ‘het’ wel opgelost werd. Dus als alles faalt…

Als alles faalt. Dan is het nog aan de logica om dingen op te lossen. Na veel gesteggel met Diskwarrior, Disk Utility, tig x herstarten en zelfs het wisselen van rammodules. Bleek er op het laatst gelukkig nog iemand te zijn die iets zinnig zei: Haal die USB Hub er is tussenuit.

Ik was blij dat een mac een mac is en dan gewoon vlekkeloos werkt.
En een oude sitecom HUB niet meer werkt me de laatste USB stack van OSX.

Another problem solved,

Just another mac day…