iMac na sluimerstand meteen weer wakker

Sinds enige tijd heb ik een sluimerprobleem met mijn iMac. Als ik de sluimerstand inschakel, ontwaakt hij ogenblikkelijk. In de console zie ik deze melding:

USB (UHCI):Port 1 on bus 0x1a has remote wakeup from some device

Het enige aangesloten USB-apparaat is een Apple toetsenbord. Ik heb nog een Apple bluetooth muis, maar ik heb uitgeschakeld dat bluetooth apparaten de computer uit de sluimerstand kunnen halen.

Ik heb het PRAM en NVRAM gereset, helaas zonder resultaat. Ook heb ik de Apple hardware test gedraaid, die zegt dat alles in orde is.

En dit alles op een iMac 2,8 Ghz (2008 model) met 4GB ram met Mac OS X 10.5.7.

Wie o wie kan mij helpen mijn iMac weer lekker te laten slapen?

Ligt er toevallig niets op een toets te drukken?

Ik had vroeger eens dat elk venster wat ik opende meteen weer gesloten werd. (Windows) Toen bleek de nietmachine op de ‘Esc’ toets te liggen :’)

[quote:aea5df2b52="bartje"]Ligt er toevallig niets op een toets te drukken?

Ik had vroeger eens dat elk venster wat ik opende meteen weer gesloten werd. (Windows) Toen bleek de nietmachine op de ‘Esc’ toets te liggen :’)[/quote:aea5df2b52]

Nee, alle toetsen zijn vrij van enig object :slight_smile:

ik heb dit ook wel eens gehad, toen had ik transmission op de achtergrond draaien.

Volgens Systeemprofiel zit er op de betreffende poort (Port 1 on bus 0x1a) een 'BRCM2046 Hub' van Broadcom Corp. Het lijkt erop dat dat iets van bluetooth is. Verder weet ik niet wat ik met deze 'ontdekking' kan...

Deze 'hub' voorziet volgens mij in Bluetooth én Airport voorzieningen en zit intern op een usb poort. Probeer eens je iMac in sluimerstand te zetten met alleen de Bluetooth en of alleen je Airport uitgeschakeld. Daarna weet je misschien beter waar het probleem zit.

[quote:aa6bc6c1a0="iDuck"]Deze 'hub' voorziet volgens mij in Bluetooth én Airport voorzieningen en zit intern op een usb poort. Probeer eens je iMac in sluimerstand te zetten met alleen de Bluetooth en of alleen je Airport uitgeschakeld. Daarna weet je misschien beter waar het probleem zit.[/quote:aa6bc6c1a0]

We komen nu steeds verder, de Airport heeft geen invloed op het sluimeren. Bluetooth wel, want met Bluetooth uitgeschakeld gaat de iMac heerlijk sluimeren. Het enige Bluetooth apparaat dat ik gebruik is de Mighty Mouse. Ik heb de muis eens stevig aan de blauwe tand gevoeld door deze te verwijderen uit Bluetooth-voorkeuren en opnieuw te verbinden, helaas lost dat niets op.

En als je de muis uitzet voordat je de iMac in de sluimer zet?

[quote:f00a0a0e44="iDuck"]En als je de muis uitzet voordat je de iMac in de sluimer zet?[/quote:f00a0a0e44]

Vooralsnog lijkt het in de muis te zitten! Met Bluetooth aan, maar met de muis uit is het sluimeren tot nu toe elke keer goed gegaan. Het is nog even afwachten of het inderdaad de muis is, want het lastige is dat het sluimeren soms wel en soms niet goed gaat.

Op mijn oude iMac ook wel eens gehad dat deze meteen weer uit sluimer ontwaakte. Wat hielp was de iMac een keer op een andere manier in de sluimer zetten. Bijvoorbeeld met de remote. Vreemd, maar dan was het weer weken goed.

[quote:10fda1d3dc="iDuck"]Op mijn oude iMac ook wel eens gehad dat deze meteen weer uit sluimer ontwaakte. Wat hielp was de iMac een keer op een andere manier in de sluimer zetten. Bijvoorbeeld met de remote. Vreemd, maar dan was het weer weken goed.[/quote:10fda1d3dc]

Ook nadat ik met de remote de sluimerstand heb geactiveerd ontwaakt de iMac soms meteen weer. Het blijft echt een raar probleem.Ik heb als test een paar dagen met een usb-muis gewerkt, en toen ging het alle keren goed. Vandaag weer de Bluetooth muis van Apple en… het gaat weer fout. Na twee of drie keer proberen gaat 'ie dan wel sluimeren.