imac naar 10.2.8 of panther?

Ik heb voor m'n broer z'n imacje G3-333Mhz geupgrade naar jaguar, eerste versie (deze had ik op CD liggen). Uiteraard na de beroemde firmware-update. Zonder os9. Werkt perfect.

Nu wilde ik 'em bij hem op internet aansluiten en dan laten upgraden naar de laaste jaguar versie. Helaas miste de internetwizzard (zat klaarblijkelijk nog niet in die versie?) en met de hand instellen lukte dus om onbekende reden steeds niet.
Ik wil nu gewoon de laatste jaguar via mijn computer van internet afplukken en op een cd branden en opsturen.

Nu heb ik twee vragen: kun je ineens van de eerste naar de laatste versie van jaguar gaan of heeft 'ie dan nog firmware-updates of iets dergelijks nodig?

Of is het beter om gelijk naar panther te gaan (en zijn er weer firmware-updates nodig dan)?
Ik weet niet of dat nu sneller werkt of door de omvang van die software juist weer trager op zo’n imacje.

er zijn geen bijkomende firmware-updates nodig voor een update naar 10.2.8 ik denk dat het ineens kan van 10.2 naar 10.2.8 (ik heb het gedaan naar 10.2.6 met een combo-update) maar misschien even checken.

ik heb nu panther draaien op een g3 500mhz 128Mb ram, en dit loopt sneller en soepeler als jaguar + een betere finder enz.
alle proggies die, bij mij, op jaguar draaiden doen het ook prima op panther (op 1 na acqlite)
hopelijk heb je hier wat aan :slight_smile:

Je moet de combo-updater hebben die vind je hier: [url]http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25525[/url]

Ik heb nog nooit gehoord dat panther in enig opzicht langzamer is dan jaguar, wat dat betreft is panther aan te bevelen boven jaguar.

Meer over de specifieke vereisten vind je hier:
http://www.info.apple.com/usen/macosx/

als je computer-firmware geupdate is voor jaguar werkt hij ook voor panther

succes!

He appletick, hoe draait dat op zo'n imacje? Kun je een beetje met photoshop werken? En hoeveel geheugen zit er in die iMac? Ik stel deze vragen omdat ik ook iemand wil overhalen om osx te nemen op zijn iMac 333Mhz! Is een 6GB hd voldoende (want ik hoor hier en daar dat dat ook meer zou moeten zijn..)

Op een iMac 333 heb je geen firmware update nodig... Dat gaat pas vanaf de iMac 350 tellen, deze hebben een ander moederbord met een 100Mhz bus ipv 66Mhz. Deze bussnelheid en de PCI videokaart (ipv AGP) met 6MB maken de iMac gewoon wat trager met MacOS X.

Ik heb hier een iMac 333 met 384MB RAM en een hele stille 5200rpm MAXTOR HD 30GB.

Photoshop is niet te doen maar voor b.v. internet, mail, word, excell en BBedit is het goed te doen.

Wil je b.v. dreamweaver MX, niet de 2004 versie!, dan is dat echt MAX voor deze machine wanneer je een beetje lekker wil blijven werken. (maar goed het is net hoe je gewend bent te werken met programma’s, Photoshop en Dreamweaver b.v. wil ik op een snellere machine…)

Met 384MB kun je gezien de snelheid van deze iMac ook niet te veel tegelijkertijd open hebben staan. De iMac kan max. tot 512MB RAM maar dan moet je deze investering het wel waard vinden… (vandaar dat ik bij 384MB ben blijven zitten… :wink: )

Een sneller HD (7200rpm) maakt volgens mij niet veel uit omdat je toch niet echt lekker HD intensieve programma’s kan draaien op de iMac (iMovie, enz.)en deze HD’s worden misschien te warm voor de iMac…
Maar een nieuwe Maxtor HD die je niet meer hoort en een hele stille fan maken deze iMac nog een hele fijne machine in combi met 10.3.3 en b.v. MS Office.