iMac of Macbook

Ik ben geen switcher, maar ik heb nu toch even nagedacht over het feit dat ik nu op een mac mini werk.

Ik kan mn setupje verkopen voor 955 euro

En kheb nog wel een pak spaarcentjes:

Ik heb de keuze tussen:

iMac

2,16-GHz Intel Core Duo 2
1 GB 667 MHz DDR2 SDRAM - 2x512 MB
160 GB Serial ATA-schijf
Toetsenbord (Belgisch) en Mighty Mouse + Mac OS X (Nederlands)
17-inch TFT beeldscherm
SuperDrive met 8-voudige snelheid en double-layer-ondersteuning (dvd±r-w/cd-rw)
ATI Radeon X1600-videokaart met 128 MB GDDR3-geheugen
AirPort Extreme
Bluetooth 2.0

1249 ,- euro

Macbook:

2,00-GHz Intel Core Duo 2
1 GB 667 DDR2 - 2x512 MB SO-DIMMs
Serial ATA-schijf van 80 GB (5400 rpm)
Toetsenbord (Belgisch) & Mac OS (Nederlands)
Gelokaliseerde documentatie
2,0-GHz Intel Core 2 Duo
SuperDrive met double-layer-ondersteuning
AirPort Extreme-kaart + Bluetooth
Lichtnetadapter
Batterij

1240,- euro

Ook heb ik nog een externe lacie FW hd van 250 gig voor mn itunes bib om te gooien. Het is meer een luxeprobleem.

Iemand die de pros en contras kan afwegen? En hoe het zit met de whine bij de C2D macbooks ik vind hier geen ervaringen over nog negatief nog positief

Alle kinderziektes zoals whine e.d. zijn uit deze generatie macbook(s)(pro's). En voor de rest zou ik vooral nadenken of je mobiel wilt zijn of niet.

Ben je vaak met grafische dingen bezig zou ik de iMac nemen (grafische kaart).

groet

Hangt er vanaf waar je de computer voor nodig hebt. Als je een portable voor mee te nemen nodig hebt, dan een MacBook en als je geen portable nodig hebt, dan een iMac. Ik persoonlijk geef de voorkeur aan een iMac, omdat de processor 2,16 GHz is i.p.v. 2,0 GHz in een MacBook, 17" scherm i.p.v. 13,3", 160 GB schijf i.p.v. 80 GB en een betere videokaart en snellere SuperDrive heeft. De iMac kan zwaardere toepassingen makkelijker/sneller aan en is beter uitbreidbaar dan een MacBook.

Inderdaad, alles hangt af of je mobiel wil zijn m.i.. Ik ken persoonlijk de Macbook niet, dus daar kan ik niet over oordelen, doch ik denk dat de Imac comfortabeler werkt...Ik werk dagelijks zo'n twee a drie uur noodgedwongen op een laptop, maar geef mij maar het klavier van mijn Macmini !!

Als je veel moet doen op de macbook dan zou ik er wel een extern scherm bij gebruiken want die 13,3 inch is niet al te fijn als je er langdurig op moet werken (uit eigen ervaring) voor de rest zou ik denken dat 80gb echt te weinig is (vooral omdat de daadwerkelijke ruimte minder is en er ook nog een grote OSX installatie overheen komt)

Ik vind de MacBook een veel mooiere computer dan de iMac, je kunt 'm overal mee naartoe nemen, er is prima te werken op de 13" monitor (goed, misschien niet 8 uur per dag, 6 dagen per week...) en de optie om een scherm aan te hangen is er natuurlijk altijd. Ik vind de MacBook razend snel, maar zou wel meteen voor minstens 1280Mb RAM gaan, dus één RAM strip van 1Gb bijkopen, en dan later nog 1 Gb bijzetten als er weer wat geld is.

Als je nu op een Mac Mini kan werken dan ga je er alleen maar op vooruit. Het enige is dat het beeldscherm van een MacBook kleiner is dan van een iMac. Maar je kan een extra beeldscherm kopen. Het andere verschil is dat je een betere videokaart hebt in een iMac. Voor de hardeschijf hoef je het niet te doen aangezien je al een externe hardeschijf hebt.

[quote:db65aa5641="proud"]Alle kinderziektes zoals whine e.d. zijn uit deze generatie macbook(s)(pro's). En voor de rest zou ik vooral nadenken of je mobiel wilt zijn of niet.

groet[/quote:db65aa5641]Bron van die kinderziektes? Of is het een eigen mening?

[quote:53a2f620e5="chocolate"][quote:53a2f620e5="proud"]Alle kinderziektes zoals whine e.d. zijn uit deze generatie macbook(s)(pro's). En voor de rest zou ik vooral nadenken of je mobiel wilt zijn of niet.

groet[/quote:53a2f620e5]Bron van die kinderziektes? Of is het een eigen mening?[/quote:53a2f620e5]
klik

Bij whine staat niett dat het gefixed is hoor

[quote:0ccf09145a="chocolate"]Bij whine staat niett dat het gefixed is hoor[/quote:0ccf09145a] Hmm, maar er staan wel oplossingen. Overigens heb ik het met recente MacBooks hier op MacOSX.nl en GoT niet meer voorbij zien komen. Ik denk dat het op de huidige modellen dus niet meer voorkomt.

Echte aanknopingspunten zijn daar niet echt voor, uitgaan van wat mensen zeggen. Meer kan je niet doen.
Je kan nog naar Apple bellen of mailen en vragen of er nog recentelijk klachten binnengekomen zijn daarover.

k heb de MBP nu een week, en moet zeggen dat van de klachten van de eerste generatie ik niets meer werk. Hij wordt niet warmer dan mijn vroegere powerbook en ik hoor geen getik ofzo. Ik neem dus aan dat dit bij de huidige generatie macbooks, die trouwens jonger is dan de MBP, ook opgelost is

groeten

Peter

Bedankt peter, heb je whine gehoord of niet? Das vooral de reden waarvoor ik terugdeins

nee, niks van geluid, ik was zelf ook wat 'wanhopig' en heb mn oor eens thv de magsafe gelegd omdat die vroeger bij sommigen een knettergeluid ofzo maakte en ik hoor niks. Let wel: ik heb het over de MacBook Pro, maar ik neem aan dat de jongere MacBook ook van deze vooruitgang gebruik heeft gemaakt!

veel succes

Peter

[quote:eb216e4772="chocolate"]Bedankt peter, heb je whine gehoord of niet? Das vooral de reden waarvoor ik terugdeins[/quote:eb216e4772] Ik heb mijn MacBook C2D nu sinds begin december en nog geen last gehad van whine, overigens van geen enkel hardwarematig probleem.

[quote:fa47334d0f="chocolate"]Bij whine staat niett dat het gefixed is hoor[/quote:fa47334d0f]

Volgensmij was dat gedoe met de whine opgelost met een firmware update.

En zo niet, je kan moeilijk je keuze hiervan laten afhangen. Stel dat iedereen dat zou doen, dan verkocht die notebook voor geen meter. Er zijn veel meer mensen die er geen last van hebben dan mensen die er wel last van hebben. Als je een MacBook wil zou ik er voor gaan!

Dan ga ik morgen kijken naar de macbook in de store en volgend week ophalen dan is mn mini ook weg

Kan iemand mij vertellen waar ik de firmware Update kan halen mijn MCB Core 2Duo blaast af en toe als een gekke en misschien ligt dat aan een update? Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt

k heb vorige week ook nog getwijfeld tussen de zwarte macbook en de MBP. Uiteindelijk voor die pro gegaan louter en alleen voor het toetsenbord en de extra schermruimte. Voor de rest vind ik die macbook wel een prachtcomputer

[quote:9a479b160f="Maurits Lagerberg"]Kan iemand mij vertellen waar ik de firmware Update kan halen mijn MCB Core 2Duo blaast af en toe als een gekke en misschien ligt dat aan een update? Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt[/quote:9a479b160f]
die zou je normaal automatisch moeten krijgen via je software update onder het :apple: (zo was dat toch bij mn broer) anders eens kijken op de apple website