iMac of MacPro

Beste mensen,

Ik heb dit forum al eens goed doorzocht, maar niet echt kunnen vinden wat ik zocht.
Op het moment zit ik met een dilemma. Ik ben grafisch ontwerper van beroep en werk derhalve dus veel met mac.

Dagelijks maak ik gebruik van een macbook pro, voor het draaien van de grafische applicaties (o.a. Adobe).
Waar ik tegen aan loop is dat het toch te traag is voor grote photoshop files en dat switchen tussen twee programma’s ook erg langzaam gaat. Op het moment zit er twee GB geheugen in de macbook, maar misschien dat ik dit nog ga verhogen.

Maar; ik zou toch graag een extra systeem aanschaffen. Alleen twijfel ik wat voor mij de beste keuze is, of de iMac of de Mac Pro. Wat ik zoek is een snel, stabiel systeem waar gewoon prettig op te werken is, zonder dat wachten veel tijd gaat vergen.

De software waar ik mee werk is het CS pakket (4) en diverse andere tools voor webontwikkeling. Videobewerking en animatie is zeker niet mijn hoofdactiviteit, ik vermoed dat het dit ook niet gaat worden, maar ik wil er wel eens mee experimenteren.

Ik hoor graag van jullie welk systeem jullie me aanraden en vooral; waarom juist dat.

Bedankt!

Tja, hangt er vanaf hoe hoog je budget is

op het vlak van prestaties verschilt een imac niet zo veel van jouw macbook pro ( ik veronderstel dat dit 1 van de vorige generaties is), de FSB en Ram snelheid ligt iets hoger maar is verwaarloosbaar. De cpu is natuurlijk ook sneller als jouw MBP
bij de imac heb je ook een glossy scherm , waarvan er nog al veel klachten te vinden zijn , je kan natuurlijk nog altijd een extern scherm aan hangen
Ik vind persoonlijk deze niet zo geschikt voor grafische applicaties alhoewel je het CS pakket perfect kunt draaien
Alleen zal het resultaat anders zijn dan dat je daadwerkelijk hebt door dat glossy scherm
Er word wel verwacht dat men de imac gaat updaten begin januari , dus daarop zou ik even wachten