Imac opstartproblemen

Beste OMT'ers,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop dus dat ik mijn 'probleem' op de juiste manier hier post.

Ik ben in het bezit van een eind 2009 21,5-inch iMac met een 3,06 GHz Intel Core 2 Duo processor, 4 GB 1067 Mhz DDR3 intern geheugen, een NVIDIA GeForce 9400 256 MB videokaart en draai OSX 10.8.2 (12C60) als besturingssysteem.

Sinds enige tijd ondervind ik het volgende probleem:
Met opstarten van de computer (en vreemd genoeg gebeurt dit niet elke keer als ik opstart) verschijnt er een zwart scherm met een hele lap witte tekst wat eindigt met de volgende regels (heb ook een foto van het scherm, maar krijg dat jpeg bestand niet geupload in mijn post):

Singleuser boot -- fsck not done
Root device is mounted read-only
If you want to make modifications to files:
/sbin/fsck -fy
/sbin/mount -uw /
If you wish to boot the system:
exit
:/ root#

doe ik niets dan start de computer niet verder op, typ ik 'exit' en enter dan start hij wel verder op.
Omdat het steeds vaker gebeurde heb ik mijn systeem compleet opnieuw geïnstalleerd in de hoop dat een eventueel probleem met de hdd of een fout in het besturingssysteem hiermee opgelost zou worden, maar helaas na herinstallatie (leek in eerste instantie goed te gaan) vanmorgen weer hetzelfde probleem.
Voordat ik hiertoe over ben gegaan heb ik eerst diverse andere dingen geprobeerd zoals schijfherstel in schijf hulpprogramma's, PRAM-reset en Apple hardware check, maar dit alles zonder resultaat.

Iemand een idee wat er op mijn iMac gebeurt?

Toch nog gelukt, bestand was te groot.

[img]/uploads/community/927dcb83c248d748de24137c487dbea92f9d69f5_0.jpg[/img]

Hoi Mark,

Ik ben benieuwd of je al een oplossing voor bovenstaand probleem hebt. Exact hetzelfde hier. Alles al gedaan. Paar keer met Apple aan de telefoon gezeten. Computer opnieuw geinstalleerd etc.

Hoor graag van je wat nu de oplossing is.

Groet,

Marco Pel