Imac 's nachts laten downloaden maar hoe ?

Hallo,

Ik download torrents en die duren best lang om te downloaden. Nu leek het me handig om m’n imac 's nacht aan te laten staan en hem te laten downloaden. Maar als ik hem in de sluimer stand zet en ik zet hem 's ochtends weer aan blijkt het dat die het downloaden stopt als die in sluimer staat. Zet ik hem uit sluimer dan begint die weer te dwnloaden…

Weet iemand hoe ik dit kan doen? Downloaden 's nachts en hoe ik hem gewoon aan kan laten staan om te downloaden?

PS: Ik download met Azureus
Bedankt

Sluimer is vrijwel uit, dan werkt het OS niet meer. Je kunt wel alleen je beeldscherm automatisch in de sluimer laten gaan, te stellen bij Systeemvoorkeuren>Energiestand.

Ja dat heb ik al gedaan...

Maar ik wil gewoon downloaden en ondertussen de imac met ww beveiligd hebben en dat ik weg kan…

Je kan je mac om een wachtwoord laten vragen na de schermbeveiliging. Als je dan ook nog een hotspot instelt, bijvoorbeeld rechtsonder, hoef je je muis alleen maar naar rechtsonder te bewegen om je screensaver te activeren. Je kan dan instellen dat je na 15 minuten je scherm in sluimer laat gaan.

tip:

skip torrents en doe het via nieuwsgroepen!

Je hoeft niet te uploaden om een ratio te halen en je bent niet afhankelijk van een ander zijn upload snelheid :wink:

Zorg even dat je scherm alleen in slaap gaat en NIET je harde schijf.

[quote:a27069e38e="Kauwgomballen"]Je kan je mac om een wachtwoord laten vragen na de schermbeveiliging. Als je dan ook nog een hotspot instelt, bijvoorbeeld rechtsonder, hoef je je muis alleen maar naar rechtsonder te bewegen om je screensaver te activeren. Je kan dan instellen dat je na 15 minuten je scherm in sluimer laat gaan.[/quote:a27069e38e]

Doe ik ook altijd. Works like a charm.

Ik laat de imac gewoon aan staan en zet de schermsluimer even op 1 minuut. S'morgens zet ik dan de schermsluimer weer op 15minuten, waar ik hem altijd op heb staan.

In Transmission zit een optie om de sluimerstand uit te zetten tijdens het downloaden, works like a charm....

Onder voorkeuren in het tabblad ‘Geavanceerd’, onderste optie…

[quote:553d6679b7="Petje"]Ik laat de imac gewoon aan staan en zet de schermsluimer even op 1 minuut. S'morgens zet ik dan de schermsluimer weer op 15minuten, waar ik hem altijd op heb staan.[/quote:553d6679b7] Je kan toch ook gewoon tijdens hert downloaden je Mac niet meer aanraken. Dan zal na 15 minuten vanzelf het scherm op sluimerstand gaan. Dat wat jij doet is eigenlijk niet nodig.

[quote:553d6679b7=“moller”]Zorg even dat je scherm alleen in slaap gaat en NIET je harde schijf.[/quote:553d6679b7]
Deze meneer spreekt hele wijze woorden, even een afbeelding ter verduidelijking (Leopard):

[img:553d6679b7]http://img530.imageshack.us/img530/6023/afbeelding5mc3.png[/img:553d6679b7]

Note: Dit is een iBook, maar een Mac die met het lichtnet verbonden is heeft z’n instellingen op dezelfde plek staan.

[quote:8d59988da5="RickDeRaaf"]tip:

Je hoeft niet te uploaden om een ratio te halen en je bent niet afhankelijk van een ander zijn upload snelheid :wink:[/quote:8d59988da5]

Helemaal met je eens.
Torrents zijn zo 2004 :wink:

[quote:96c053986a="carpebios"][quote:96c053986a="RickDeRaaf"]tip:

Je hoeft niet te uploaden om een ratio te halen en je bent niet afhankelijk van een ander zijn upload snelheid :wink:[/quote:96c053986a]

Helemaal met je eens.
Torrents zijn zo 2004 ;)[/quote:96c053986a]prob is dat ik die nieuwsgroepdinges niet aan de praat krijg, maar volgens de forumregels mag je me daar niet mee helpen zeker?

Nieuwsgroepen zijn niet illegaal..........Dus waar kom je niet uit?

ok, ik had een site gevonden die me uitleg gaf over nieuwsgroepen, maar deze was natuurlijk voor windows dus programmas die ze voorstelden waren voor windows en ben ik dus op zoek gegaan naar een programma voor mac: NZB Drop, die installatie lijkt me in orde. (als het een juist programma is.) Maar ik heb geen idee welke instellingen ik moet doen bij dat programma. Verder heb ik ook al eens getest met een muziekalbum, en het programma importeert het perfect maar het gaat dus niet downloaden omdat de instellingen nog niet in orde zijn. Kan je me helpen met die instellingen of een ander programma aanraden?

Je moet [url=http://www.binaries4all.nl/beginners/]hier[/url] even kijken Kleini, Ook word hier de mac-software besproken.

bedankt.

[quote:a9c71aecef="kleini"]bedankt.[/quote:a9c71aecef]

Graag gedaan! :finderoud:

[url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/31941]Caffeine - 1.0.1[/url]

[quote:6bcc3c7960]Product Description:
Caffeine is a tiny program that puts an icon in the right side of your menu bar. Click it to prevent your Mac from automatically going to sleep, dimming the screen or starting screen savers. Click it again to go back. Hold down the Command key while clicking to show the menu.[/quote:6bcc3c7960]

Ofwel stap 1, regel een nieuwsgroepaccount. En die lijken me niet zo rendabel met die Belgische downloadlimieten.

[quote:070178b44c="Nietzman"]Ofwel stap 1, regel een nieuwsgroepaccount. En die lijken me niet zo rendabel met die Belgische downloadlimieten.[/quote:070178b44c]

Downloadlimieten??? Bestaat dat nog?! :roll:

p.s. een goede newsserver is Eweka