Ik ben niet altijd nog op zo laat dus weet niet of het elke nacht is, maar m'n iMac gaat 's nachts om 1.00 aan. Als hij uit is hoor ik soms een boing en start hij gewoon op en nu zat ik er naast met mijn Macbook en gaat hij uit de sluimer. Raar...
Ik heb volgens mij nergens iets ingesteld. Wel heb ik EyeTV, kan het hier iets mee te maken hebben???
Op dit moment staan alleen EyeTV en Safari open en is verder niets actief. Mocht ik het weer zien dan zal ik gelijk die activiteitenmonitor eens openen.
Er zijn er meer die er last van hebben, zoals uit [url=http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5978899]deze discussie op de Apple Support site[/url] blijkt.
EyeTV en Time Machine worden opvallend vaak genoemd, evenals een tijdstip van middernacht of zoals bij jou 01:00 's ochtends.
Ik weet niet of het helpt maar ga eens naar systeemvoorkeuren ---> energiestand ----> rechts onder schema en staat schakel schemerstand uit daar aangevinkt?
Probeer anders dit:
System Preferences -> Energy Saver -> Schedule:
Vinkje plaatsen bij 'Start up or wake' -> OK
Weer naar Schedule:
Vinkje verwijderen bij 'Start up or wake' -> OK
Onder Tiger stopte bij mij soms het automatisch gaan slapen dat ik had ingesteld. Het vinkje verwijderen en weer aanzetten repareerde dat.
[img:b8718b85a3]http://img45.imageshack.us/img45/5126/afbeelding1yu3.png[/img:b8718b85a3]
hier staat bij jouw waarschijnlijk 1 uur en dan elke dag ingesteld
[img:b8718b85a3]http://img165.imageshack.us/img165/7111/afbeelding2aw3.png[/img:b8718b85a3]
En anders de instellingen van EyeTV eens nalopen, want je kunt EyeTV toestemming geven om je Mac uit slaapstand te halen, of zelfs op te starten voor bepaalde taken...
Daar stond niets aan, ik heb het nu opnieuw ingesteld en daarna weer uitgezet na een PRAM-reset, ben benieuwd of hij vannacht nu weer aan gaat. Ik zal jullie op de hoogte houden.
@ unSOUND
Dat heb ik allemaal ook gecontroleerd, ook hier staat niets aan.
Blijft een raar probleem en denk ik ook iets in de software want er zijn veel mensen die het hebben en die hebben niet allemaal een iMac, niet allemaal Leopard, niet allemaal EyeTV. Denk dat het een bug in de Energiestand is ofzo. Hoop dat ik dat nu heb hersteld door een schema in te programmeren en vervolgens uit te zetten en de PRAM te resetten.
Zoals je ziet zette ik hem om 00:03:19 in de slaapstand, en om 1u kwam hij daar vanzelf weer uit. Gisteren was het de eerste keer dat ik het zag. Heel vreemd :?
Overigens staat bluetooth uit en heb ik ook geen eye tv.
[quote:3d4db53362="Night"]Doe eens gek, en maak eens een nieuw user account aan en laat 'm daarin eens in slaap gaan vannacht...[/quote:3d4db53362]
Ga ik straks inderdaad eens proberen als ik tijd heb… Vannacht ging ie weer om 1u aan, behoorlijk vervelend. Hopelijk is het met 10.5.2 verholpen, vermoed dat het aan Leopard ligt, heb dit probleem immers in Tiger nooit gehad.
Na de reacties te hebben gelezen denk ik niet dat het aan EyeTV ligt, maar kijk voor de zekerheid even na dat er geen updates worden gedaan voor de tv-gids. Dit was bij mij een tijdje het probleem (ook met Tiger).
Is er al een oplossing? Ik merkte van de week dat mijn computer ook 's nachts uit de slaapstand gaat.
Gebruik geen eyetv en geen timemachine.
Vreemde is wel dat er hier nog een nieuwe Imac alu staat en die heeft het niet.
Alle updates zijn op beide gelijk.
Om maar eens het topic te kicken , ik heb het probleem op 2 machines. De Macs staan volledig uit maar wel met EyeTV aangesloten. Het rare is dat ze allebei tegelijk om 1 uur opstarten om een onverklaarbare reden. Overigens heb ik al update functies van EyeTV uitstaan.