iMac slaapt niet na gebruik iTunes

Even een oplossing om met een ieder te delen. Wanneer je een remote bijv. op de iPad of telefoon (Android) gebruikt, bemerkte ik dat na die tijd de iMac niet meer in slaap ging. Een:

pmset -g assertions | grep Sleep

leerde dat het probleem was gelegen in iTunes. Het viel me op dat zodra je alle remotes afkoppelde het probleem was opgelost. Maar mijn iMac staat boven en de stereo (met airplay) beneden dus dat is geen oplossing.

De kern van het probleem bleek een instelling van de remote te zijn. Klaarblijkelijk (i.t.t. voorheen) handhaaft of behoudt de remote een verbinding tegenwoordig. Wanneer je die instelling terugzet (langere respons van de remote wellicht) valt je iMac wel in slaap. De instelling vind je bij de Apple remote wanneer je binnen de bibliotheek op de terug button klikt en dan staat er rechtsboven een tandwiel picto. Dat is instellingen. Ook 3rd party Android applicaties hebben deze instelling. Zet deze uit en je iMac slaapt als vanouds na het afspelen.

Zou overigens wel netjes zijn als die handhaaf connectie verviel na bijv. 15 minuten niet spelen… maar goed.