Imac start niet meer

Ik heb hier een Imac (oude versie) staan en sind s vanmorgen start hij niet meer op! Hij wil opstarten maar dan wordt de stroom onderbroken en slaat hij uit. Je kan niet bij het systeem komen want hij slaat daarvoor al uit en je kan ook niet opstarten zonder extenties e.d. Is dit een HardWare gebrek? Of kan het toch software zijn?

Alvast bedankt

Zo voor de vuist weg zeg ik: voeding kapot.

Krijg de indruk dat de voeding het niet meer aankan en hij er dan maar mee kapt.

dit heb ik ook gehad, eerst het beeldscherm "trillen" en toen............ :cry: ..... niets meer. kost €350,-

maar ieder nadeel hep z’n voordeel…powerbook :smiley: (wel wat duurder)

sucses

M

probeer eens met een cd op te starten??

helaas met cd opstarten gaat niet want de stroom is er dan al weer af! Denk ook de voeding! Maar ga hem voor dat geld niet vervangen (sloop hem wel uit een andere) Allemaal bedankt!

Datzelfde probleem had ik eerder ook al (eerst opstarten en door de opstartproducere begon de beeldscherm te trillen en viel meteen uit). Maar ik heb niet laten repareren. Ik heb gewoon eerst de BIOS batterij eruitgehaald, en vervolgens heb ik de beeldscherm aangeraakt om overtollige spanning te laten wegvloeien. en daarna heb ik de iMac een dag ongebruikt laten liggen, en de volgenda dag deed ik de batterij weer in. en toen deed de iMac weer goed.

Als jij de bovenstaande stappen laat uitvoeren, dan start je iMac weer op.

had hetzelfde met mijn iMac. bij opstarten kreeg je het begin van de boing te horen, daarna stopte hij ermee. heb mijn geheugen modules eruitgehaald en weer teruggeplaatst. daarna alles weer in orde.