iMac start niet op...

Hallo allemaal,

Tijdje geleden ook al een bericht geplaatst hier over mijn iMac die niet opstartte. Bleek dat het een kapotte videokaart was en heb deze laten vervangen voor 370 euro. Nu heb ik nadat ik hem terug heb gekregen een schone installatie gedaan en ben ik van Leopard naar Snow Leopard gegaan. Dat was dinsdag.

Gisteravond na werk zit ik een spelletje te spelen, loopt de computer ineens vast. Het overgrote deel van het scherm werd zwart en de bovenkant van het scherm zag je nog maar flikkerde aan en uit van zwart naar beeld. Alle toetscombinaties gehad om uit het spel te komen maar niets werkte. Computer opnieuw opgestart, Apple logo verschijnt en laadcirkeltje, laadcirkeltje stopt met draaien (wat normaal nooit gebeurt) het scherm wordt wit en de computer doet vervolgens niets meer.

Via veilige modus opstarten lukt wel, maar het is natuurlijk niet te bedoeling dat ik in die modus verder ga. Heb al schijfbevoegdheden herstelt via veilige modus maar dit heeft niet gewerkt.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt...

Nog even een update: vanaf de CD opstarten lukt ook niet... de Mac loopt steeds vast met het Apple logo en laadcirkeltje in beeld.

Wordt hier langzamerhand toch wel moedeloos van na alle problemen de afgelopen tijd...

Terug gaan naar de reparateur en hen informeren dat hun diagnose niet correct was. Dat je alsnog een correcte reparatie wilt. Logischerwijs zal je moeten betalen voor de onderdelen, maar je kan met hen onderhandelen over de onderzoekskosten: immers hun diagnose was schijnbaar niet correct.

Helemaal juist, zoals hierboven.:thumbsup: Dat zou ik doen.

En in de tussentijd:

Probeer eens een [url=http://www.appletips.nl/ehbo-problemen-met-je-mac-smc-resetten/]SMC-reset[/url] en een [url=http://www.appletips.nl/het-pram-en-nvram-van-je-mac-resetten/]PRAM-reset[/url].

Waarschijnlijk helpt het niet, maar proberen kan altijd.:wink:

Misschien was de diagnose wel correct, de imac deed het immers daarna wel. En via Veilige modus werkt
het wel.... heb je schijf ook al gecontroleerd ? (dus niet bevoegdheden)

Ah sorry, ik dacht dat het scherm het ook niet meer goed doet...

Als veilige modus het wel doet zou ik zeggen: probeer een her-install van het OS. Je hoeft niet de hele schijf te wissen, dus je bent je spullen niet kwijt. Of als je je daar beter bij voelt kan je een backup maken van je spullen en daarna de hele computer opnieuw installeren.

Nou ja dan breng ik hem maar weer terug voor reparatie. Bedankt voor jullie reacties. Erg vervelend dit... als er weer iets vervangen moet worden laat ik het erbij. De computer is nog geen 2 jaar oud...