iMac start op met UNIX of Darwin?

Sinds een aantal dagen start mijn iMaccie os-x panther op in UNIX of Darwin.

Wanneer ik dan een juiste login geef met correct password blijft het in UNIX of Darwin, geef ik echter een foutief password op dan komt ineens het oude vertrouwde inlog scherm tevoorschijn???

Weet iemand hoe ik de Imac weer normaal kan laten opstarten? :?

Hoe ziet dat er uit dan? Zie je een zwart scherm met allemaal tekst voorbij komen? De zogenaamde 'verbose mode' waarin de hele opstartprocedure niet achter een blauw scherm plaatsvindt, maar open en bloot leesbaar??

Ik kan me niet voorstellen dat dat helemaal spontaan is gekomen. Nog rare dingen geïnstalleerd of in de terminal zitten spelen?? Netinfo uitgeprobeerd?

euhhh.... ja het is inderdaad het zwarte scherm... enig idee hoe dit op te lossen is???

het enige wat ik heb geprobeerd was temptka te installeren via terminal…

Wie weet is er nog een slimmerik die weet hoe je er vanaf kunt komen.

Volgens mij kun je beter een nieuwe (niet clean) install doen van je systeem. Zeker als je niet precies weet wat je met de terminal hebt uitgespookt is het lastig iets terug te draaien.

Gooi voor je de installe doet de map /Library/receipts leeg omdat je systeem anders niet de nodige updates ophaalt en doe ervoor en na de installatie een ‘repair permissions’

Als iemand een kortere route weet mag 'ie het zeggen…

Ik zou voor een nieuwe install even proberen de parameter RAM (PRAM) en de open firmware resetten.

hier staat hoe: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=42642

misschien help het.

mmmhh, ik denk dat ik eerst maar eens een back-uppie zal maken voor ik iets ga doen nu....... :roll:

pffff bedankt in elk geval!!!