imac start vaak niet meer

hallow ik ben in bezit van een imac en heel vaak moet ik hem een stuk of 5 keer opstarten (dus stekker erin en weer uit) want als ik hem aanzet krijg ik alleen maar zwart beeld en voor de rest doet hij dan niks meer, weet iemand waar dat aan kan liggen. ik heb hem namelijk al 4 keer geformatteerd dus.. :? ..??? alvast tnx greets michiel

draai je toevallig onder macos x?

heb je wel een firmware update gedaan?

ik had ook problemen met zwart beeld, toen ik van macos 9 naar macos x ben gegaan
:finder:

nee ik draai onder 9.2 en toen ik 9.0 nog had had ik dat ook al.....

heb je al met de cd geprobeerd op te starten?

ja, dan start hij ook niet op....ook pas nar 5 keer ofzo

Ik heb een droevige mededeling voor jullie: jullie heb last van de green light of dead ..... Ik heb dat probleem ook, je zou het kunnen oplossen door de iets op je moederbord te vervangen.... Of door je mac nooit uit of in slaap te zetten (doe ik). zoek maar eens met google naar green light of dead .....

Bedenk ik me net nadat ik op ok gedrukt heb: als je je mac een paar uur uit hebt laten staan (zonder stekker in stopcontact) dan wil die meestal wel in 1 keer aangaan.

Is helaas geen 'dingetje' op het logic board, is zeeeeeeer waarschijnlijk het analog board. Deze vervangen we ongeveer 150 x per jaar :cry: Het is gewoon het zwakste onderdeel van de iMac. Dit is al door alle revisies heen het zelfde... :oops: