iMac streamen naar iPad of iPhone

Wil je de beste software? Gebruik dan Plex. Wil je iets minder en paar euro goedkoper! Gebruik dan airvideo. Ik wil nog wel even zeggen dat vooral de laatste versie van Plex FENOMENAAL is. De 4-5 euro voor ios app is het meer dan waard. Ik zou er zelfs €50 voor over hebben. Belangrijk is wel dat je een goede structuur aanbrengt. Voor films is de stuctuur die hierboven al vermeld staat de enige juiste. Bij voorkeur MKV - bestanden gebruiken en je hebt echt geen problemen met Plex.

Films in iTunes op je Mac, kijken op je iPad doe je via Thuisdeling en het programma Video's van Apple op je iPad.

Dat werkt i.d.d heel erg prima, heb ik net gemerkt.

Allemaal leuk en aardig hoor je films in itunes maar de meeste gebruikers hebben voornamelijk van usenet/torrent gedownloade content. Dit is vaak niet in het formaat dat itunes ondersteunt. Gevolg: alles moet omgezet worden met handbrake en varianten. Dit is een zeeeeeeerr tijdrovend klusje. Met Plex heb je dat soort ongein niet.

En zo zijn we weer terug bij de eerste apps.

Want met AirVideo en AirPlayIt heb je dat ook niet. :lol:

@ eugy

[quote]
Dit is een zeeeeeeerr tijdrovend klusje.
[/quote]

Dat valt reuze mee.

Handbrake of varianten heb je in de regel helemaal niet nodig. Waar het om gaat is het container formaat die de desbetreffende streams bevat. Vaak .mkv maar deze kan heel vlot met bijvoorbeeld [url=http://www.onemorething.nl/community/topic/ipad-mkv-files-afspelen-in-verschillende-players-nergens-geluid]Subler[/url] worden omgezet naar .m4v.

Subler, was dat niet het programma dat onder de meest recente versie van Lion niet meer werkt?

Een ieder die hier airvideo aanprijst boven Plex heeft ongetwijfeld nog nooit met Plex gewerkt of is zijn verstand totaal kwijt. Plex kan alles wat airvideo kan + meer!

Dank je. :lol:

Ik geef even een voorbeeldje: ik wil een film kijken.
Klik die aan in AirPlayIt, en kijk.

Geef eens aan wat Plex in die situatie voor voordelen biedt?
Buiten dat het 5 euro meer kost dan AirPlayIt om mijn filmpje te mogen bekijken?

De audio codec gaf inderdaad problemen onder Mountain Lion maar dat is opgelost.

@eugy
Als het met iTunes kan, waarom Plex?

Omdat er dan niet persé een conversieslag nodig is voor anders-soortige formaten.

Net als met AirVideo en AirPlayIt dus. :lol:

Dus voor die 5 minuten extra (om een mkv container in een native m4v te converteren en netjes te taggen) is Plex de uitkomst? Een extra server op mijn macbook en losse programma's op de ipad om de films te bekijken?

Misschien is het een oplossing in combinatie met bijvoorbeeld een Samsung smart tv waar je tegenwoordig een Plex client op kunt installeren als dlna tekort zou schieten. Ik zie het voordeel echt niet in een apple omgeving met een iPad en bijvoorbeeld een AppleTV.

De voordelen van Plex ten opzichte van andere programma's zijn ondertussen een feit van algemene bekendheid en behoeven derhalve geen nadere vermelding. Toch zal ik er een aantal noemen.

Remote acces. Dus ook buiten je netwerk toegang tot je content.
Design. Covers + omschrijving. Behoeft verder geen uitleg.
Sync. Je kan content op je device opslaan en offline bekijken.
Ondersteuning meerdere (lees:bijna alle) formaten zowel qua audio als video.

Noem mij één andere mediaclient die over tenminste twee van bovenstaande eigenschappen beschikt. ......

Ik zeg niet dat Airvideo slecht is. Integendeel, airvideo is ook een goed programma maar Plex is objectief beter. Waarom is dat nou zo moeilijk om toe te geven? Hiermee is gelijk het antwoord gegeven waarom je Plex zou moeten gebruiken, €5 moet neertellen en een extra servertje moet draaien simpelweg omdat het het beste op mediacentergebied is;). En als dat over een tijdje airvideo of varianten is dan ben ik de eerste die overstapt.

@tjjmac1975,

Als subler al werkt, dan is 5 minuten inderdaad niet veel. MAAR waarom telkens 5 minuten per film besteden om het om te zetten als je ook €4-€5 kan betalen en dit nooit meer hoeft te doen? Dit is alleen al een reden om Plex te gebruiken. Dan heb ik het nog niet eens over de opties die Plex heeft die airvideo op dit moment nog niet ondersteunt.

Hou eens op met je mening zo door te drijven. Jij bent een voorstander van Plex en anderen van een ander stukje software. Dat weten we dan ook weer en bedankt daarvoor.

@t stirf,

Ik geef enkel antwoord op de vragen die mij in de reacties worden gesteld. En daarbij komt nog dat al mijn antwoorden aansluiten bij de vraag van TS. Wellicht dat jij je tamponnetje eens moet verschonen :P

Ach, als je er zo bovenop zit en JIJ zegt dat Plex objectief beter is, dan geef je m.i. niet gewoon antwoord meer.

Even voor de duidelijkheid...

De topic starter gaf aan "Ik wil graag een film die in iTunes op mijn iMac staat bekijken op mijn iPad of iPhone"

Ik ga denk ik alvast mijn tamponnetje verschonen.... :ftim:

Ja en de strekking van TS is het vragen van advies hoe hij dit het beste kan doen. En daarin voorzien mijn antwoorden. Ik dacht dat dit forum hiervoor is bedoeld, elkaar van advies voorzien. Doe je dit dan keijg je het verwijt je zin door te drijven. :s Overigens wacht ik nog steeds op jouw antwoord op mijn vraag enkele posts hierboven.

Ik ben afgehaakt omdat het Plex betoog niets te maken heeft met hetgeen de TS voor ogen heeft. Vanuit iTunes op de iMac films streamen of syncen naar de iPad2.

In eerste instantie reageerde ik niet op de TS want de vraag werd al netjes beantwoord door o.a. Beech, iMad en KarelWillem.

Ik reageerde op
[quote]
Allemaal leuk en aardig hoor je films in itunes maar de meeste gebruikers hebben voornamelijk van usenet/torrent gedownloade content. Dit is vaak niet in het formaat dat itunes ondersteunt. Gevolg: alles moet omgezet worden met handbrake en varianten. Dit is een zeeeeeeerr tijdrovend klusje. Met Plex heb je dat soort ongein niet.
[/quote]

Om aan te geven dat dit niet juist is en om jou van de juiste informatie te voorzien.
Handbrake=transcoder
Subler=muxer

Het is absoluut niet zo dat ik iets tegen Plex heb... het kan in sommige gevallen een prima oplossing zijn.
Allerdings heb ik bijvoorbeeld ook een ATV3 en gebruik deze graag op de manier zoals het bedoelt is door de in iTunes geïmporteerde films ernaar toe te streamen. Misschien kan het middels Plex en Airplay ook maar dit zie ik dus niet.

Voor de zaken waar jij graag een antwoord op hebt om Plex te kunnen promoten heb ik een Synology NAS server staan. Voor mij een logische plek om mijn media op te beheren en vanaf afstand op te benaderen.
De media wordt gelinkt naar iTunes en naar de [url=http://www.synology.nl/dsm/home_home_applications_media_server.php?lang=nld]media server[/url] op de Synology die deze automatisch tagt. Deze bestanden kunnen dan middels DS Video of DS Audio naar mijn iPad of iPhone worden gestreamt.

Nogmaals heb ik niets tegen Plex maar zal voor iedereen de ultime mediaserver een andere zijn.

[quote]
eugy:
Ik dacht dat dit forum hiervoor is bedoeld, elkaar van advies voorzien. [/quote]Klopt en dan heb je niet over dat mensen hun verstand kwijt zijn, een tamponnetje verschonen en over objectiviteit volgens jouw mening (dat is dus subjectief).