Imac trekt het toch niet helemaal of......?

Wie kan mij vertellen wat hier aan de hand is?

AppleRS232Serial::start - returning false early, Connector or machine incorrect

Na deze melding loopt de mac finaal vast?
Ik heb een schone instalatie van Panther gedaan maar het lijkt nog af en toe voor te komen dat de Imac het niet trekt.
Het is een 700 mhz. met 256 mb.

Er is blijkbaar iets mis met een stukje software dat een seriele poort gebruikt (RS232 poort). Heb je een seriele poort, en zo ja, heb je er randapparatuur aan hangen? Heb je daar drivers voor moeten installeren?

Het is zo'n bolletje he! Zit daar een seriele poort op dan? Ik heb wel gewoon de normale dingen aan gesloten.(pro speakers, keyboard.)

Misschien heb je toch tekort aan werkgeheugen. Mijn vader - iMac G4, 256 Mb - had ook een fout bij het installeren (error 9972). Volgens Apple te weinig geheugen. 256 Mb erbij dus, gaat 'ie morgen proberen. Ik houd je op de hoogte of het heeft geholpen.

Wel jammer dat het blijkbaar toch te weinig is, ondanks de minimale systeemeisen niet blijkt te gaan… :cry:

Maar goed, een beetje extra geheugen gaat ie wel weer soepeler van lopen. :slight_smile:

Misschien helpt dit ook al: [RTFM :wink: ] Installatiehandleiding pagina 14 onderaan: "De installatie is mislukt: ... Koppel externe apparaten los die u niet nodig hebt tijdens de installatie".

Ik weet niet of het wat met de instalatie te maken heeft maar als hij deze melding geeft dan kan ik dus niks meer en er blijft een radertje draaien onder in beeld. Het lijkt wel of hij half afsluit ofzo. Ik heb ook al 1 keer gezien dat het beeld blauw bleef. Dit klinkt best serieus allemaal? Duurkoop? Of toch maar het geheugen en de hardrive veranderen? Want ik heb hier nog een schijf van 120 gig. die ik er graag in wil. Is dit zelf te doen? Ik geloof niet dat het een geheugen probleem is want mijn oude Imac g3 @ 350mhz. die draait ook OSX met 192 mb. geheugen. Het loopt niet echt soepel maar hij loopt niet vast zo als deze. Weet iemand een linkje met uitleg over het verwisselen van geheugen/harddrives in Imacs?

Als je geen seriele poort hebt op je Mac, dan is er misschien een apparaat dat via USB een seriele poort nadoet. Een pre-USB muis of tablet met een verloopje ofzo?

[quote:b68e203829="buzzd"]Als je geen seriele poort hebt op je Mac, dan is er misschien een apparaat dat via USB een seriele poort nadoet. Een pre-USB muis of tablet met een verloopje ofzo?[/quote:b68e203829] Nee, niks van dat alles, alleen wat er orgineel aan hangt. [edit] o pardon, wel een logitech draadloze trackball. maar die is niet "pre" [/edit]

Vreemd. Dat het na een clean install van het OS terug komt geeft een aanwijzing dat het toch iets met je hardware te maken heeft. En Serial/RS232 is ook vrij specifiek. Maar wat er dan dwars ligt? Geen idee.

Het is een normale fout. Omdat je machine geen RS232 poort heeft. Niks om je druk over te maken. Ik denk dat er een andere reden is dat je Mac vastloopt. Zoek maar eens op Google..

Ik maak me er in zo verre druk om......mijn Mac. crasht na deze melding! Het enige wat ik kan doen is uitzetten? Er blijft dus ook een radertje onder in beeld draaien en soms word het scherm dus blauw. Zo als al eerder gezegd lijkt het alsof hij wil afsluiten maar hij blijft daar dan dus "hangen" HELP!!

De harde schijf bleek niet helemaal goed te zijn. (Blijkbaar!) Ik heb er nu een 120 gig. schijf ingezet uit mijn oude Mac. Met OSX.3.9 en hij draait weer zo als het moet zijn.Heerlijk zo'n Imac! Nu nog wat extra geheugen en Macdaddy kan weer ff ongestoord Maccen.