iMac update niet.

Hallo,
al een lange tijd geeft de mac app store aan dat er een nieuwe software update is voor mijn mac, 10.8.3. Alles is gedownload en ik moest mijn mac opnieuw opstarten. Nadat ik dit had gedaan blijkt hij niet te hebben geüpdatet. Na nog een paar keer opnieuw opstarten in een aantal dagen wil mijn mac de update maar niet installeren… Weet iemand waar dit aan ligt?

Zit je wel in Administrator mode?

Andere mogelijke oplossingen:

• eerst de belangrijkste, grote updates handmatig uitvoeren en nogmaals proberen.
  • controleren of Apple updater zélf een update nodig heeft en die éérst uitvoeren.
  • laatste combo updater installeren en nogmaals proberen.
  • opstarten in safe mode (shift ingedrukt bij opstarten) en nogmaals proberen.

Dit zijn erg globale oplossingen, gebaseerd op de summiere info van TS.

Welke update?

Als u softwaremodificaties van derden hebt geïnstalleerd of als u het besturingssysteem op andere wijze hebt aangepast, kan dit leiden tot onverwachte resultaten. http://support.apple.com/kb/HT5612?viewlocale=nl_NL

Voor de duidelijkheid, het gaat dus om een systeem update van max os x 10.8.3. Ik ben gewoon ingelogd op mijn eigen en enige account, dus moet wel administrator zijn. Voor de rest zijn er geen andere updates. Save mode moet ik nog proberen. En geen idee wat je met een combo installer bedoelt.

Nogmaals geprobeerd en nu blijft hij dus bij het opnieuw opstarten, hangen op het draai icoontje. Als ik m’n Mac dan uitzet en opnieuw opstart zit ik dus nog steeds op 10.8.2

Night bedoelt deze combo updater:
combo 10.8.3

Eventueel vooraf de Utilities>Disk Utility gebruiken, heet dat in het Nederlands niet Schijfhulpprogramma (?), om bevoegdheden vooraf en na installatie van de combo updater te herstellen. Daarna zou alles weer normaal moeten werken. De combo updater omvat meer dan alleen 10.8.3, dus ook de voorgaande updates na 10.8

Succes!

Ik bedoel inderdaad de bovengenoemde combo-updater. Je kunt hier meer lezen over troubleshooting door middel van de combo-updaters.

Je kan overigens eenvoudig zien of je account inderdaad als administrator staat ingesteld in de systeemvoorkeuren:

Maik4ever,

Heb identiek probleem sinds weken/maanden.
Als gevolg hiervan nu ook geen updates meer mogelijk voor Iphoto.
Schrijfbevoegdheden zijn OK.
Installatie van COMBO haakt af tijdens “opschonen”.
Foutmelding in bijlage.

Ik dien mij dus te wenden tot de fabrikant van de software !!!
ZWAK!

Misschien is je HD aan het kapot gaan, heb je die al gecontroleerd met DiskUtility?

Koen,
Nieuwe HD sinds 10 maand.
En geen problemen bij Disk Utility.

hallo mensen wie kan mij helpen om dit probleem oplossen ik kan mijn imac niet meer updaten krijg ik dit melding

de update mac os x-update kan niet worden bewaard.

de update kan niet worden gecontroleerd. mogelijk is dat update beschadigd of is ermee geknoeid tijdens het downloaden de volgende keer dat software update wordt uitgevoerd wordende update opnieuw gedownload en gecontroleerd.