iMac van OS9 naar OSX: blauw scherm?

Ik heb een iMac 9.2....en heb ik Mac OS X 10.0 geinstalleert...het werkt eerst dag goed . en dan de volgende keer , ik kan niet meer starten , ik kreeg een blauwe scherme met een icon knippert. ik heb geprobeert op nieuwe installering de mac OS X 10..maar dat ging niet. want ik kreeg een melding dat ( er is geen mac os 9.1 geinstalleert ) . wat is mis gegaan hier

10.0? Begin er niet aan! De hogere versies (10.1 was gratis update) werken prima, maar vergeet 10.0...

Beter nog: meteen 10.3 of 10.4 draaien. De versies zijn immers steeds sneller geworden itt wat je zou verwachten. Kun je ook veel meer nieuwe software draaien.

Bij 10.0 werd inderdaad geen 9.2 maar 9.1 meegeleverd. 9.2 kwam pas later uit (ik geloof met 10.1). Het zou goed kunnen dat het daarom niet goed samenwerkt. Maar inderdaad zoals hierboven ook al is beschreven, begin nu maar niet meer aan 10.0. Dat systeem was eigenlijk nog niet klaar om normaal mee te werken. (bv. geen support voor CD-branders etc). 10.1 verhielp een hoop van die problemen maar eigenlijk wordt door veel mensen 10.2 pas als eerste echt goed werkbare versie van OS X gezien. Als je dus nu gaat overstappen op OS X zou ik echt minimaal 10.2 installeren maar zou je adviseren om 10.3 of 10.4 te pakken (ook omdat veel programma's tegenwoordig toch al vaak minimaal 10.2.8 nodig hebben en al snel 10.3 zullen hebben als minimale systeemeis.

Succes,

Groet,
Job

Is misschien wel een firmware dingetje. Sommige iMacs hebben nieuwe firmware nodig om OS X te kunnen draaien.

Kijk eens hier of hier.

Ook bij iMac G3 Support van Apple zelf is nog wel info te vinden.

En o ja, even de title aangepast :slight_smile: