iMac veel geluid bij opstarten.

Vandaag zet ik mijn computer aan nou gaat allemaal. is hij het welkoms scherm ofzo aan het laden begint de fan volle toeren te draaien. Dus veel geluid etc. na een tijdje ging het wel weer weg maar zou graag willen weten waarom hij dit deed. Heb gisteren classic erop gezet maar dat mag geen probleem zijn neem ik aan. En kwa warmte hoeft het ook niet want hij heeft hele nacht uit gestaan. Wie kan mij vertellen waarom hij dit deed.

Heb je toevallig ' start classic bij inloggen' aangevinkt? Dan was ie miss even snel classic aan het starten voor je op volle kracht... EN dus even de fans aan.

Ik ondervind hetzelfde op mn G5 dual 2.3 tijdens het opstarten. Ik zou me er niet druk over maken ; ik neem aan dat dit "euvel " normaal is.

Rob.

Classic start niet op bij inloggen pas als ik een programma open.

Nou denk het niet hoor want wanneer jij opstart is de proceccor helemaal koud dus
er valt niet veel te koelen. Beetje raar als de dan toch op volle toeren gaan draaien.
Zat toch een samrt cool systeem in daar is op die manier dan niet veel van te merken.

[quote:3249a413a5="vanhaze"]Ik ondervind hetzelfde op mn G5 dual 2.3 tijdens het opstarten. Ik zou me er niet druk over maken ; ik neem aan dat dit "euvel " normaal is.

Rob.[/quote:3249a413a5]

Bij Rob klopt dit inderdaad. Het gebeurt voordat het OS is geladen. Het SMART cooling systeem zit namelijk in het OS en niet in de hardware. Pas als een en ander goed gelstart is gaan de fans langzamer draaien.

Ja bij een dual G5 kan ik het me wel voorstellen maar ik heb het nog nooit gehad dus vandaar dat ik denk dat er misschien een foutje ergens zit. Maar goed we zullen zien.

Open deur misschien: Zie er een CD in?? 8)