Imac VS muis

Ieps,

Ik heb rond maart 2009 de nieuwe iMac gekocht in combinatie met een draadloos toetsenbord en muis nu is het soms dat mijn muis plots niet meer reageert en ik kan dus niks meer doen?

Het enige dat ik volgens mij dan kan doen is via de opstart knop de computer terug opstarten?

Of heeft iemand een oplossing?

De muis uit- en aanzetten? Er zit een knopje onderop. Dat lijkt me een stuk minder drastisch dan de computer hard uit te knallen. ;-)

Denk je er trouwens wel aan om elke keer als dat laatste gebeurt ook even met Schijfhulpprogramma de structuur van je harde schijf te controleren en zo nodig te herstellen?

Zie topic: [url]http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=147745&highlight=[/url]

Die topic gaat over de draadloze mighty mouse maar hetzelfde geldt ook voor de draadloze keyboard van Apple. Ik adviseer om de draadloze keyboard in te ruilen voor een normale. Dan kun je altijd je muis weer wakker maken zonder opnieuw op te starten én je hebt een numpad.

Ik vind het trouwens schandalig dat het niet 100% werkt en dat er niks aan gedaan wordt.

[quote:1ec6cc5d65=“iJoost”]De muis uit- en aanzetten? Er zit een knopje onderop. Dat lijkt me een stuk minder drastisch dan de computer hard uit te knallen. ;-)[/quote:1ec6cc5d65]

Uit eigen ervaring… Dat werkt niet. Het lijkt mij iets te zijn aan de iMac bluetooth’s kant. Als je namelijk de Bluetooth system prefs opent, dan doet de muis het weer.

Idd het aan en uitzetten van de muis heeft geen effect dus ik vermoed dat de computer uitzetten de beste oplossing is?

Als je keyboard het nog doet, doe dan dit:

[quote:8f5a8aec52]Als je een bedrade keyboard hebt, doe dan dit:

Open Spotlight (cmd + space)
  Zoek op "Bluetooth"
  Kies System Preferences > Bluetooth[/quote:8f5a8aec52]

Anders zul je koudbloedig je computer moeten restarten. Het is misschien handig om uit te zoeken wat die SysPrefs Panel van Bluetooth eigenlijk doet, en daar dan een app voor maken, en geld verdienen! Profit! :evil:

Als je een Apple Remote rondslingeren hebt: in slaapstand zetten met de Apple Remote en dan meteen wakker maken. Helpt bij mij altijd.

Hoe doe je dat weer met de remote? want idd ik heb van mijn MBP een remote.

maar als ik hem herstart kan dat eigenlijk kwaad voor de pc?

De menu-knop lang ingedrukt houden dacht ik.

Een restart is op zich niet slecht, maar je verliest alles wat je niet opgeslagen hebt. Je schijven worden ook niet netjes ge-unmount. Kan bijna nooit kwaad, maar het is niet netjes.

'm in slaapstand zetten betekent dat je bijna meteen weer verder kan waar je gebleven was.

Heb je trouwens de EFI Firmware Update van een tijdje terug geinstalleerd? Bij mij (ook een iMac early 2009) werkt Bluetooth sindsdien weer als een zonnetje.

[quote:3ccbd7ec6f="Michaël Steurs"]maar als ik hem herstart kan dat eigenlijk kwaad voor de pc?[/quote:3ccbd7ec6f]

Herstarten niet. Maar hard uitzetten met de Power-knop wel. Dan kan er ondanks het journalled zijn van het filesysteem toch schade ontstaan aan de structuur van je harde schijf.

Had ik al gezegd dat je dat altijd meteen even moet controleren met Schijfhulpprogramma om op termijn erger (lees verlies van files) te voorkomen? :wink:

Waarom zou je de aan/uitknop van de computer gebruiken als je toetsenbord het nog doet? Gewoon iets indrukken als Ctrl-F2 waardoor de focus op het Apple-menu komt (wellicht moet je Ctrl-Fn-F2 gebruiken, mijn toetsenbord staat ingesteld om de functietoetsen als functietoetsen te gebruiken i.p.v. als mediatoetsen). Dan alleen nog op wat pijltjes en Return drukken om opnieuw op te starten.

[quote:82aedc7417="Jakko Westerbeke"]Waarom zou je de aan/uitknop van de computer gebruiken als je toetsenbord het nog doet?[/quote:82aedc7417]

Dat weet ik niet. Maar topic starter heeft het over “de opstart knop”… :wink: