iMac wil niet Booten :-(HeLLUp)-:

:cry: Mega probleem! Eindelijk heb ik een :apple: doettie nX!

FF wat details:iMac DV (Slot Loading CD-ROM )
Firmware:
Apple PowerMac2, 1 4.9.9f1 BootROM built on 09/14/01

Als ik h’m aan zet krijg ik een grijs scherm, geen piepjes of ander geluid.
Met “C” ingedrukt (en Orginele Hardware Test of Install d’r in) wederom grijs en geen geluid.
Met “X” Het zelfde
Met “Alt” Blauw scherm met 2 iconen waarna weer nothing!
Met “N” Ik heb geen server dus geen connectie wel een wereld bolletje.
Met “command-option-O-F” Firmware daarna “mac-boot” grijs scherm… vast “boot cd:” vast.
Verder heb ik “reset-nvram, set-defaults, reset-all” en de PMU reset (on&off-power) geprobeerd zonder resultaat. Batterij is vervangen RAM verwisseld, HD gecheckt(in ander systeem) Nada… Als ik een cd plaats hoor ik de speler even zoeken dus ik denk dat deze wel functioneerd.

Mijn kennis is op… Ik hoop dat een van jullie Mac Goeroes nog wat ideen heeft.
Gr Groet Coen.

je hebt al erg veel grobeerd voor dat je begint te gillen op dit forum! Ik denk dat je te maken hebt met of een kapot moederbord denk aan de ATA controler. CD spelers beginenn altijd te draaien als je er iets in stopt, dus dat die het doet betekend niet dat je controler werkt.

Probeer eens met een Firewire drive op te starten, F in gedrukt houden geloof ik. Probeer anders Option (Alt).

Helaas heb ik die niet. Heb wel een USB (LaCie controller) hp9100 brander. Orgineel bedoeld voor windhoos. Maar wie weet... Ga ff proberen. p.s. hoe geef ik een "ls" voor de inhoud van m'n "hd" (van uit FM)?

Volgens mij kun je niet van USB booten, maar dat weet ik ook niet zeker.

LS uit je firmware gaat nooit lukken ben ik bang…

het extra geheugen eruit te halen

Hoi

bij het opstarten de toetsen apple, optie P en R tegelijkertijd ingedrukt houden.

Deze hou je ingedrukt otdat het opstartgeluid zachter klinkt. Herhaal dit een paar keer, daarmee wordt het PRAM geheugen gezapt.

Ik miste deze actie in het lijstje van gedane acties.

suc6

Obi