iMac ziet firewire schijf niet

Hai allemaal

Ik heb een externe ide HDD in een kastje en die zit aangesloten op mijn iMac via Firewire.

Sinds kort ziet mijn macje die schijf niet meer, ook na veelvuldig opstarten/herstarten.

Ik heb wel onlangs de laatste security update gedownload.

Iemand enig idee??

Marc

Kastje kapot? HD kapot? Macje kapot?

Voedingskabel niet aangesloten? :stuck_out_tongue:

Gaat de schijf nog draaien?
Branden de lampjes van 't kastje nog?
Ga zo maar 's opties elimineren

Heb je het probleem dus sinds de Security Update? Of sinds iets anders?

Na een nader onderzoek hoor ik een hoge pieptoon uit de schijf komen. De schijf is een IBM Deskstar 62GB 7200rpm.Mijn Mac en de schijf staan altijd aan maar de schijf gaat wel in stand by als de computer dat ook doet.

Hij (de harddisk) begint na starten wel te ratelen maar start niet door.
Heb echt geen idee.

Marc

Ik heb alle opties van dodo geelimineerd en wet nog niets. Ik denk niet dat het door de security update komt vanwege het bovengenoemde geluid dat de schijf produceerd.

Ik hoop alleen dat iemand iets dergelijks heeft meegemaakt en een oplossing weet want er staat toch best wel wat data op de schijf die ik toch wel beschikbaar wil hebben.

Als het een vastloper is, wat ik niet hoop, is er dan een mogelijkheid om de data nog te recoveren?

Marc

Ziet ie je schijf ook niet met behulp van een schijfhulpprogramma? To mount the disk? :?

Doet ie ook niet. Zoals ik al eerder schreef hij maakt een hele hoge pieptoon en begint wel te ratelen zoals een schijf hoort te doen maar hij start niet door....het ratelen stopt zogezegd.

Ik ben zo een beetje aan het hobby-en met die schijf en op de een of andere manier na een aantal keer de schijf in en uit schakelen blijft OSX op een gegeven moment hangen (lijkt wel windhoos).

Op sommige momenten komt er een scherm in beeld met de melding dat er een volume aangesloten wordt dat OSX niet kan lezen, maar dat gebeurd niet altijd.

Zou het mogelijk zijn dat de security update alles in de war gooit?
En als dat zo is, is er dan een mogelijkheid om die update ongedaan te maken?

[quote:dcd9e51510="Marc"]Op sommige momenten komt er een scherm in beeld met de melding dat er een volume aangesloten wordt dat OSX niet kan lezen, maar dat gebeurd niet altijd.[/quote:dcd9e51510]

Op dit moment zou Disk Utility hem moeten kunnen zien.

Zo ja? Haal Drive 10 of Techtool of Diskwarrior eroverheen. Ga anders naar je leverancier en laat de schijf zelf even nakijken.

[quote:dcd9e51510]Zou het mogelijk zijn dat de security update alles in de war gooit?
En als dat zo is, is er dan een mogelijkheid om die update ongedaan te maken?[/quote:dcd9e51510]

Lijkt me erg sterk… dan zouden de rest van ons ineens ook geen firewire HD hebben…

Mocht je schijf zijn vastgelopen… suc6 met het recoveren van de data…

Bij mij was de firewirepoort stuk en nog kapot ook. Ik had hetzelfde probleem.