Imac ziet opgenomen film / video bestanden niet op SDhc

Hallo,

Net een nieuwe imac 21,5’’ in het bezit dus misschien zie ik iets over het hoofd maar hoop dat jullie me kunnen helpen ?!

Ik heb filmmateriaal opgenomen met mijn Panasonic HDC-SD90. In de camera zijn alle clips ook gewoon te zien en voorheen op de win-doos PC ook gewoon in te lezen met Pinnacle. Maar de imac herkend alleen de foto’s die gemaakt zijn met de camera en niet de film.

Er is één groot quicktime bestand te zien (24gb !) ga er vanuit dat dit film is maar krijg het niet afgespeeld. Ook niet nadat ik het bestand op de iMac gekopieerd heb. En het is vreemd dat dit één bestand is en niet allemaal losse clips.

Dit zie ik als ik apparaat " No Name" open:

(de naam private is niet wat jullie denken :wink: gewoon de naam die het apparaat 'm gegeven heeft…)

Dingen die ik geprobeerd heb:
Camera via usb aangesloten (ja, camera op play stand gezet)
Camera eerst aangesloten daarna imac aangezet (ja, camera op play stand gezet)
SDhc kaart in sleuf gedaan
SDhc kaart in sleuf gedaan daarna imac aangezet

Hoop op een oplossing! Alvast bedankt.

Ctrl indrukken als je private kiest. Dan ga je naar pakketinhoud. Waarna je waarschijnlijk een BDMV folder ziet. Nogmaals op ctrl drukken als je het icoon kiest en weer naar pakket inhoud.

Vind dit ook vrij lastig en was bij De vorige verse van het besturing systeem nl. Snow leopard veel eenvoudiger.

Heb je toevallig een 1080/50p opname gemaakt?
Zo ja, dat moet je iets speciaals doen.
Zo nee, wat voor opname heb je dan wel gemaakt?

@TheBigZ, voor zover ik kan herinneren is op dit kaartje alles opgenomen in AVCHD. Heb wel opnames op ander kaartje gemaakt in 1080p. Wat dan te doen?

@shanna61, krijg op deze manier idd wel zicht in de opnames :-D. Is allemaal in .vpl bestand? :-? Hoe ga ik dit omzetten? Afspelen? Importeren in iMovie?

Omzetten met clipwrap: http://www.divergentmedia.com/clipwrap

Als je goed kijkt staat er ook een icoon met bdmv. Zoals ik eerder aangaf. Open dit ook op dezelfde manier en ga dan naar de map stream. Daarin zul je de bestanden van je film vinden. De .vpl bestanden zijn geen film bestanden zijn veel te klein slechts enkele kb’s groot.

Succes maar weer

Nog een trucje om je bestanden aan te kunnen op een sd kaart.

Als je de kaart opent staat er een icoon private hernoem dit naar a
Dit mapje kun je openen. Nu zie je een icoon avchd. Hernoem dit naar b. Dit mapje kun je vervolgens ook weer gewoon openen. Met bdmv doe je precies hetzelfde hernoem dit naar c en op de map nu kun je onder stream de bestanden vinden.

voorbeeld van mapstructuur

Goede aanvulling van shanna61. Voor de videocontent moet je de MTS bestanden hebben.

Bedankt voor de tips!!!

Oké, zie nu idd de .mts bestanden maar kan ze nog steeds niet afspelen. Moet ik ze waarschijnlijk eerst converteren?

Wil ze nu gaan converteren in toast titanium maar in welk bestand? Welk bestandsformaat heeft minst kwaliteitsverlies ?

Je moet ze ook niet converteren, maar alleen in een ander “doosje” (container) stoppen. Op die manier verlies je geen kwaliteit, en gaat de omzetting heel snel. Dat kan met clipwrap. http://www.divergentmedia.com/clipwrap

MTS bestanden direct afspelen kan met VLC.

Allrighty than! Snap 'm! Maar wat is dat Clip Warp een duur programma 8-O !!! Trial versie doet alleen de eerste minuut van elke clip omzetten.

Zijn er nog andere programma’s / apps die dit kunnen?

Moet ik dit nu elke keer doen als ik weer iets nieuws heb opgenomen met de camera? Of kan ik de camera anders instellen? Vooralsnog herkend imovie mijn camera niet!

Heb ook ergens gelezen dat je het SD kaartje moet defragmenteren met je camera waarna je mac hem hem wel zal herkennen. Iemand ervaring mee?

Ja het kan gratis met ClipGrab: http://clipgrab.de/en
Het is alleen wat meer zoeken hoe je dat moet gebruiken.
(Die leveren ffmpeg mee, het onderliggende programma dat de omzetting doet.)

Welk montage programma gebruik je?

Want zo ver ik weet kun je de filmbestanden toch direct binnenhalen van je sd kaart.
Wil je de bestanden bewaren dan kun je het best de complete map naar je hd schijf kopiëren.

Zo kan premiere direct met je mts bestanden aan de slag.

Wil je ze toch omzetten dan kan het eventueel ook met free mts m2ts converter en converteer ze dan naar dvcpro HD 1080i50 (.mov) bestanden.
Daar kan fop 7.0 en fcpx en premiere mee overweg.

@Shanna61,

Ben nu bezig met iMovie en zou niets liever willen dan inporteren vanuit de camera maar imovie die herkend mijn videocamera niet. Waarom niet, is voor mij nog steeds een grote vraag. Ook de .mts bestanden kan hij niet aan. Hiervoor altijd met Pinnacle gewerkt maar was daar helemaal klaar mee. Dus besloten om op een mac te gaan bewerken. Vooralsnog geen succes. Maar het komt goed… hoop ik ?!

Heb vandaag de .mts bestanden met roxio toast geconverteerd en die bestanden pakt imovie dan wel. Neemt veel tijd in beslag en het zou makkelijker moeten gaan. Maar ik kan aan het werk en dat is ook wat waard.

Maar nu nog een oplossing voor al het materiaal dat ik ooit nog ga filmen. Wil natuurlijk het liefst vanuit camera importeren in welk bewerkingsprogramma dan ook. Hoe krijg ik voor elkaar dat m’n Mac mijn camera / sd kaart / bestanden herkend?

Lees dit eens.
En dit.

Overigens: heb je de camera aan de iMac hangen, of heb je je kaartje in de kaartlezer ? In het laatste geval herkent iMovie de files zeker niet.

Er staat hier (http://www.techradar.com/reviews/cameras-and-camcorders/camcorders/panasonic-hdc-sd90-928756/review/2) dat de camera iMovie’11 ondersteunt.

Dat is ook de verkeerde manier. Je moet je bestanden niet converteren.
Je hoeft ze alleen om te zetten met ClipWrap of ClipGrab. Dat gaat heel snel, zonder kwaliteitsverlies.
Maar goed, dit heb ik allemaal al een keer verteld geloof ik…

Ja, met ClipWrap gaat het heel snel. Maar het vervolgens inlezen in iMovie gaat zoooooooóóó langzaam, dat ik nu al spijt heb van de aanschaf. Of doe ik iets niet goed ?

Deem-xl

Als je even googled kom je een hoop over dit onderwerp tegen.
Het enige wat je kunt doen is of zoals de bigz zei clipwarp gebruiken of het programma wat ik je aanrade. free mts mt2s converter.
Een andere optie is mpegstreamclip of handbrake. Zijn beide freeware programma’'s.

Helaas werkt imovie niet met mts bestanden.
Dan zul je toch over moeten gaan naar fcpx. Of deze je camera herkent weet ik niet, maar wel je geheugenkaartje vanuit een kaartlezer.
Als je het kaartje in de lezer stopt herkent fcpx ze meteen.
Of je koopt adobe premiere wat ook met mts bestanden overweg kan. Hier kunnen ze ook meteen worden ingelezen.

Trouwens bigz waarom wordt een kaartje uit een kaartlezer zeker niet herkent?
Ik heb eerder de omgekeerde ervaring. Dat camera’'s niet herkent worden. Ik gebruik trouwens een belkin kaartreader.

[quote=shanna61 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/imac-ziet-opgenomen-film-video-bestanden-niet-op-sdhc/#post-2518627 time=1360311122]
Trouwens bigz waarom wordt een kaartje uit een kaartlezer zeker niet herkent?[/quote]
Ik denk dat je Beech bedoelt. Ik heb deze bewering niet gedaan.