iMac zonder Airport toch draadloos

Ik heb nog een ouder iMac zonder de mogelijk daar een airportkaart in te bouwen. Nu heb ik een airport basisstation en een ibook met airportkaart. Nu is de basis te station te ver weg om mijn oude iMac via ethernet te verbinden met de basistation. Dus het zou leuk zijn als er een externe (usb) netwerk adapter voor mijn oude iMac bestaat. Heeft iemand hier een idee hoe ik dat kan oplossen. volgens mij is namelijk de enige mogelijkeheid om een tweede basisstation op mijn imac via ethernet aan te sluiten.

Ik meen dat je de het nu ook kunt doen met een usb adapter (bijv http://www.ydi.com/products/diamond-usb.php) maar er zullen er wel beter zijn, dit is het eerste wat ik tegen kwam op google.

Er is een Wireless EthernetAdapter die op de ethernetpoort van een iMac aangesloten kan worden. Kijk maar op de website www.topit.nl en typ artikelnummer SMC2670W in de zoekmachine.

Apple heeft een Airportadapter voor iMac die er niet op voorbereid zijn. Check bij Apple of dat ook werkt. Airport is niet goedkoop, wel goed en intern

[quote:994738d46e="passenger"]Apple heeft een Airportadapter voor iMac die er niet op voorbereid zijn. Check bij Apple of dat ook werkt. Airport is niet goedkoop, wel goed en intern[/quote:994738d46e]

Oh ja??
En waar zou die ‘adapter’ dan wel niet geplaatst moeten worden?

Dit bericht klopt niet.

Idd, die adapter (een soort printplaatje) is er alleen voor dat een AirPort kaart in een iMac G3 past. Waarom ze dat zo hebben gedaan, ipv het direct passend te maken, is me een raadsel, maar een raadsel dat je natuurlijk wel weer extra geld kost :evil:

De adapter van Apple is geen optie omdat de iMac toch voorbereid moet zijn daar ben ik ook al achter. Op de website van apple staat dus een belkin usb network adapter voor de niet Airport mac maar op de site van belkin staat dat deze niet door mac wordt ondersteund.

Ik zeg je nogmaals: Ga voor dat apparaat wat je op de topit.nl website ziet.

Aansluiten op je ethernetpoort en simpel te configureren via je browser.
Laat je USB poorten met rust als het om (draadloze) netwerkjes gaat.
Zo voorkom je echt een hoop gedoe…

[quote:0726c03550]passenger schreef:

Apple heeft een Airportadapter voor iMac die er niet op voorbereid zijn. Check bij Apple of dat ook werkt. Airport is niet goedkoop, wel goed en intern

[quote:0726c03550]Frans T schreef:

Oh ja??
En waar zou die ‘adapter’ dan wel niet geplaatst moeten worden?

Dit bericht klopt niet.[/quote:0726c03550][/quote:0726c03550]

Dit bericht klopt wel. Vriendelijk verzoek in het vervolg een andere toon aan te slaan, we zijn hier niet om elkaar af te zeiken, we zijn hier om anderen met raad (en daad) bij te staan.

Inderdaad printplaatje. Als Apple dealer heb ik dat standaard in mijn collectie zitten.

Als dit het printplaatje is waar we het over hebben, werkt het inderdaad niet met oude iMac's die geen airport ondersteunen. Deze werken alleen met slot-loading iMac's. [img:91dbe5e5e9]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=901[/img:91dbe5e5e9]

Persoonlijk vond ik Frans T ook wat heftig reageren, iedereen kan fouten maken.
Maar misschien heeft passenger het over een product wat ik (en blijkbaar ben ik dan niet de enige) niet ken.

[quote:ceb64308dd]Persoonlijk vond ik Frans T ook wat heftig reageren, iedereen kan fouten maken.[/quote:ceb64308dd]

Uitsluitend daarom een dergelijke reactie. Ben niet boos, word liever op een andere manier aangesproken.

Je zit overigens volgens mij helemaal goed. Heb niet precies uitgezocht hoe 't in mekaar zit, maar het zou heel goed kunnen dat dit ding voor de slot-loading iMacs is. En dan kan het een interessant verhaal zijn, ware het dat Airport dan nog altijd best duur is.

Sorry hoor Passenger, maar je informatie klopte gewoon idd niet, en Frans T zet dat recht om 'valse hoop' voor de vraagsteller te voorkomen. Als dealer zou je toch dan moeten weten dat ....enz. Wat ik dus wel erg vreemd vind van Apple, is dat ze de iMac G3 slotloading verkopen als AirPort ready, en toch moet je ook nog die gare adapter naast je AirPort kaart kopen; het is maar wat je 'ready' noemt.

Voor Macoky: ik zou het ook niet weten (ook sorry :oops: )

Ik vind het allemaal prima, ik weet dit soort dingen helaas niet uit het hoofd.

Ben overigens wel benieuwd naar die mogelijkheid van een draadloos geval via de ethernetpoort. Al die USB-zooi vind ik niet zo geweldig werken (zoals ADSL-modems…).

Je kunt ook een gewoon wlan basestation gebruiken welk je aansluit in client-mode. Ik weet dat dat werkt met een D-Link 900+AP. Kostentechnisch wellicht interessant. Tevens kun je dat doosje zo plaatsen dat de antenne net iets beter staat. 100m is net niet obvious.

[quote:47f12276d2="Oppie"]Wat ik dus wel erg vreemd vind van Apple, is dat ze de iMac G3 slotloading verkopen als AirPort ready, en toch moet je ook nog die gare adapter naast je AirPort kaart kopen; het is maar wat je 'ready' noemt.)[/quote:47f12276d2]

Het is pas sinds kort dat je die printplaatjes erbij moet kopen, vroeger kreeg je die standaard bij een airport kaart.

Oh ja het moet natuurlijk betaalbaar zijn. Sorry Frans T jou oplossing is aan de dure kant daarnaast is het niet helder waar je hem kunt bestellen. Volgens mij is de site alleen voor resellers.

Ik kan me vinden in de oplossing van M10. Daar heb ik namelijk ook al over gefantaseerd en er zijn redelijk goedkope basisstationen. Heeft er iemand ervaring mee ?

Hebben jullie eigenlijk al op de website van apple gekeken daar wordt een USB netwerk adapter van Belkin aangeprijsd. Dat geeft de indruk dat die wel met een iMac werkt… dus niet.

Ik ga er van uit dat je 11 Mb/s genoeg vind

http://www.dlink-benelux.com/shop/shopdisplayproducts.asp?id=77&cat=2.4GHz+(802.11b)+wireless+products

en dan zoeken naar DWL-700AP

75euro incl BTW bij takeitnow.nl (zomaar random gevonden via google)

Is volgens mij wat jij zoekt. Gebruik dan de client-mode.
Dit is ongeveer hetzelfde dan de SMC2670W die eerder werd genoemd maar die zag ik voor 116 ex btw staan bij topIT.

Nog even Off/T: [quote:dc5e3be367="2manydjs"]Het is pas sinds kort dat je die printplaatjes erbij moet kopen, vroeger kreeg je die standaard bij een airport kaart.[/quote:dc5e3be367] Aha, dat is 't dus!? Ik heb de AirPort card al anderhalf jaar geleden gekocht, toen al zonder adapter dus. Bedankt voor de info. Weer On/T. :D

Wat denk je van een Belkin USB netwerkadapter? http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Product_Id=127577

De driver vind je op:
http://web.belkin.com/support/download/download.asp?download=F5D6050&lang=1&mode=

Zijn ook een stuk goedkoper dan een Apple AirPort kaartje… :lol:
(ongeveer € 45 incl BTW)

Ik kan jullie vertellen dat het inderdaad de belkin adapter is geworden Ik had er eerst geen vertrouwen in omdat op de site van belkin nergens te bekennen valt dat de apapter ook op de iMac loopt met een driver die op de site van belkin te krijgen is. Het werkt prima en is een betaalbare oplossing - Een aanrader !