iMac zonder Airport toch draadloos

Koop dat d-link usb adaptortje niet! Ik heb er een gehad aan m'n iMac en hoewel het werkte (OS X 10.3) liep de boel gemiddeld om het uur vast, muurvast, herstarten. Als je het toch wil proberen kan je hem voor weinig van me overnemen...

Beste Daan helaas te laat - ik heb hem dus al. En bij mij werkt het prima zonder vastlopers. Instalatie verliep wel een beetje raar... eerst doet hij het niet en dan wel weer... maar nu: no-problemo

Ja maar jij hebt de Belkin adaptor, ik had de d-link adaptor en dat ging voor geen meter. Nu een iBook met Airport, echt perfect!

ik blij dat ik de juiste keuze heb gemaakt :D

[quote:d383d4d336="Daan Muller"]Ja maar jij hebt de Belkin adaptor, ik had de d-link adaptor en dat ging voor geen meter. Nu een iBook met Airport, echt perfect![/quote:d383d4d336] For the record: ik had het over een accesspoint gekoopeld op ethernet; niet een USB ding (daar heb ik geen ervaring mee) Maar als de belkinUSB werkt, veel plezier ermee...

Vraagje mbt die Belkin USB adaptor. Ik heb hem ook maar ik krijg hem niet zover dat hij standaard op mijn netwerk gaat bij het opstarten. Dit betekend dat ik als admin het netwerk moet instellen voordat andere gebruikers op deze mac het internet op kunnen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Je kunt profielen aanmaken bij het netwerkconfiguratieprogramma maar default kan je niet wijzigen of hem met het gewenste profiel laten starten.

Verder werkt het draadloze netwerk super, internetten gaat als de brandweer. Dus op zich is het een aanrader voor de budget 802.11b gebruker. :lol:

[edit] probleem met voorkeursnetwerk heeft zichzelf opgelost :finderoud:

Ik wil dus ook de belkin usb adapter aanschaffen. Maar met welke acces points werkt deze adapter allemaal goed samen?

Toevallig ook met een linksys ap 11mbit?

Hij werkt met elk merk accespoint samen zolang die de IEEE 802.11b standaard ondersteund. In de praktijk zijn dit alle accespoints.

Er zijn ook snellere 802.11g accespoints en daar werkt ie ook prima mee, alleen haal je dan die 54mbit niet. Als je dat wilt zal je een Airport Extreme kaart moeten kopen in het geval je een iMac hebt.

Die usb adapter haalt maar max 11mbit. In de praktijk zal als gevolg van je USB 1.1 busbandbreedte de werkelijke snelheid rond de 6mbit liggen, wat snel genoeg is om te internetten

Thnx!

Het gaat ook puur om een beetje te internetten.
Op de imac draait momenteel mac os 9.1 Maar aangezien mac totaal nieuw voor me is weet ik niet of ik op deze oude imac 10.x kan draaien voor de usb adapter?

[quote:0baf7d140a="eXo"]Op de imac draait momenteel mac os 9.1 Maar aangezien mac totaal nieuw voor me is weet ik niet of ik op deze oude imac 10.x kan draaien voor de usb adapter?[/quote:0baf7d140a]

Ik ben geen OS 9 kenner, maar het lijkt me sterk dat je daar OSX drivers aan de praat zou krijgen aangezien OSX geheel anders is qua technisch concept.

Je kan OS 9 drivers vinden voor de Belkin F5D6050 op de Belkin webiste http://web.belkin.com/support/download/download.asp?download=F5D6050&lang=1&mode= Het zijn wel OS 9.2 drivers dus dat wordt even kijken of die ook op 9.1 werken.

Ik heb de belkin en de linksys accespoint aangeschaft. Ging redelijk vlot het aansluiten. Het is ook gelukt. Maar zodra ik de mac opnieuw opstart is ie alles vergeten en wil hij niet gelijk connecten met de accespoint. Soms start hij ook niet op als de belkin usb adapter er nog in zit. Erg vreemd :o

Maar ik heb iedergeval heel even wireless kunnen internetten op de imac 8)
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Heb je al een profiel aangemaakt in de belkin netwerktool, zodat hij naar jouw netwerk gaat? Waarschijnlijk kan je dit alleen als admin doen, dan blijven de settings bewaard (bij mij althans).

Verder kan je in de mac ook nog een aantal voorkeursinstellingen bij ‘netwerk’ aangeven. Ik heb ook even moeten kl*ten met al die instellingen maar nu start hij gewoon op het default netwerk op al weet ik niet precies waar dit aan lag: spontaan of door een instelling.

Anders even een Belkinhelpdesk bellen over dat opstarten, want dat netwerkkastje moet gewoon werken :roll: .

Dank voor je reactie BigMac ik ga nog even met de instellingen spelen. Als het niet lekker gaat werken update ik hem naar mac os X mischien scheelt dat. :D