iMacG4 ziet iMacG5 niet in netwerk

Andersom gaat prima, maar het vreemde is dat ik steeds beide kanten kon gaan. Nu kan ik enkel nog via Ga > Verbind met Server van de G5 naar de G4, andersom zie ik de G5 niet meer staan terwijl hij niet in sluimer staat en de instellingen in Delen en Netwerk bij beiden gelijk staan. Deze verandering is van de ene op de andere dag. Ik heb ook een printer in het netwerk staan waarop ik van beiden kon printen. Nu kan ik ook vanaf de G4 niet meer op die printer printen. Er moet dus bij die G4 iets gebeurd zijn denk ik, maar waar moet ik gaan zoeken?

Waar bestaat je netwerk uit? Probeer een je switch of router 10 min uit te zetten, zelfs de stroom eraf. Dit helpt bij mij altijd prima, vaak raken de switches 'van het pad' meestal als er een vreemde compu of iets dergelijks in het netwerk heeft gezeten.

succes

Netwerk loopt inderdaad via een router. Ik zal eens proberen met de stroom eraf enkele minuten.

Had ik nog niet aan gedacht. Misschien dat zelfs even de plug van de G4 eruit halen en terugsteken helpt.

Gewoon ethernetkabel van de G4 uit de router gehaald en weer teruggestoken en alles werkt weer. Bedankt voor de tip Marco