Imacje G3 voor mijn zoon

Vraagje, ik heb nog een imacje (lime) staan 333 Mhz. Ik wil hem een beetje inrichten voor mijn zoontje om op te kunnen spelen en lekker rammen. (hij is nu bijna 1). Heeft iemand tips over wat er leuk is voor kids en werkt op OS9?

Leon

LoL..

Jij bent wel heel erg fanatiek. Ik ben zelf ook best wel " in to" computers en stimuleer mn kids om te comuteren… Maar 1 jaar oud ? :o

(Zit hier te typen met een hele grote grijns op mn hoofd)

Succes iig ! :smiley:

[quote:82743a48fe="DomP"]Jij bent wel heel erg fanatiek. Ik ben zelf ook best wel " in to" computers en stimuleer mn kids om te comuteren... Maar 1 jaar oud ? :o

(Zit hier te typen met een hele grote grijns op mn hoofd)[/quote:82743a48fe]
I agree

Mijn eerste gedachte was een tekenprogramma (tenslotte is 'ie pas 1 jaar, dus niet al aankomen met lezen en rekenen 8) ) Ben [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macos/16765]dit[/url] tegengekomen op Versiontracker.

ik zou voor kids studio gaan. Ik heb er in mijn kleuter tijd zoveel plezier mee gehad.

Bijna 1 jaar??? Wat is er mis met Nijntjeboekjes, blokkendozen of hamertje tik? Ik kocht een imacje voor mijn zoontje toen hij 5 was en zelfs toen bleef ik heen en weer lopen omdat dan weer dit en dan weer dat verdwenen was of niet meer werkte. Koop een doos wasco of kleurpotloden of zo'n ding waar ze bepaalde vormpjes door een passend gaatje moeten gooien. Dat is al lastig genoeg. Een kind van (bijna) 1 kan toch nog niet eens een rechte lijn op papier zetten, laat staan dat hij weet welke knop hij moet hebben om een lijn op een computer te tekenen. Dat kinderen vroeg wijs zouden moeten zijn op computers valt te begrijpen, maar een kind dat nog niet eens kan praten en waarschijnlijk ook niet los lopen al achter een computer zetten lijkt mij vrij vroeg. Ik denk dat je toetsenbord snel vol zit met snot, kleverige etensresten en kwijl. Mij lijkt dat dat het enige is dat zo'n jong ventje met een computer kan.

(Getypt met een :smiley: :smiley: :smiley: op mijn gezicht )

Uhmmm, ik vind het best een triest idee om een 1 jarig kind achter de computer te zetten :O

kinderen van 1 hebben trouwens ook nog niet echt een genoeg ontwikkelde motoriek om een muis of toetsenbord te gebruiken. geef je zoontje een paar blokken, das veel leuker voor m :)

Dit is vast het eerste forumonderwerp op macosx waarin iedereen je gaat afraden om iemand achter een mac te zetten :)

[quote:707aa48843]Dit is vast het eerste forumonderwerp op macosx waarin iedereen je gaat afraden om iemand achter een mac te zetten [/quote:707aa48843]

idd, laat een kind spelen, hij heeft nog genoeg tijd om MacOSX.nl Veteraan te worden.

[quote:9dd531e1c0="vanquish"][quote:9dd531e1c0]Dit is vast het eerste forumonderwerp op macosx waarin iedereen je gaat afraden om iemand achter een mac te zetten [/quote:9dd531e1c0]

idd, laat een kind spelen, hij heeft nog genoeg tijd om MacOSX.nl Veteraan te worden.[/quote:9dd531e1c0]

Een kind van 1, zijn jullie gek bij je hoofd?

Jezus wat een stelletje zeikers zeg ... ik wil alleen maar weten weten welke software er is (kidsgericht) voor OS9. Ik ben niet achterlijk hoor. Die kleine heeft nog niet eens tandjes.

Misschien dat de wannabee kinderpsychologen kunnen opzouten en mensen met tips voor leuke software ff blijven …

Jesus, wat een moralisten hier! :?

Ongetwijfeld krijgt het betreffende zoontje genoeg puzzels, krijtjes, en alles wat jullie hier maar opnoemen. Wat is er mis dat ie ook eens op een toetsenbord kan rammelen? Hij wilt vast graag z’n vader/moeder nadoen, en op zo’n oude ding kan ie lekker zijn gang gaan. En het is verbazingwekkend hoe snel het gaat met die kids, en hoe snel ze ouder worden. Computers vormen nu eenmaal een integraal en niet meer weg te denken onderdeel van ons leven, en dat wordt in de toekomst nog sterker, ongetwijfeld. Dus laat zo’n jochie maar lekker een beetje rotzooien…
Het wordt natuurlijk anders als je 'm er niet meer vandaan haalt; maar ja: overdaad is ook in andere zaken beter te vermijden.

Mijn zoontje is 1 jaar en 2 maanden en zijn G3 iMacje staat klaar voor hem Hij vindt alles leuk wat ik doe , zit er naar te kijken en wil het ook doen. Dus hij staat regelmatig te muizen naast me op mijn buro en hij telefoneerd ook al :-) Dus wat is er mis met een eigen imacje ?? het niet het enige wat ie doet en hij schuift alleen maar heen en weer met de cursor , klikt op de muis Verder doet die ook genoeg andere dingen zoals met blokken spelen enzo Rik

[quote:6c56989ca2="Timma!"]Uhmmm, ik vind het best een triest idee om een 1 jarig kind achter de computer te zetten.[/quote:6c56989ca2] Nee, al die zestienjarigen hier die vergroeid zijn met het toetsenbord van hun mobieltje, dan wel van hun computer met MSN, en zich niet eens meer in normale taal kunnen uitdrukken, dàt is lekker!!!

Inderdaad .... dus zeikers (je weet wel wie je ben) ... op naar een forum over moralisme en kinderpsychologie!

Formuleer je vraag dan anders.. Het lijkt nou net of we programma's moeten opnoemen waar je zoontje van 1 mee aan de gang kan gaan.. Als je alvast je computer wil gaan inrichten voor als ie 5 is dan kan ik wel wat spelletjes noemen :?

wat dacht je van filmpies (nijntje) of muziek dingetjes ...

Zeikerds? Moralisten? Omdat we een andere mening hebben? We vragen ons (in tegenstelling tot sommige anderen) alleen hardop af waarom een kind van nog geen jaar al achter een computer zou moeten zitten. Als ik zou willen zeiken zou ik heel wat anders schrijven.

Nouja, ik post hier nietmeer, met jou valt niet te praten..