Image bestanden Laden op een mac?

Hallo ik had een vraagje :)

Ik heb als ik dingen download vaak .img en .iso bestanden op mijn windows pc … waar deze wel herkend worden. hoe zet ik deze om naar het goede bestand … zoals dat als ik ze als image op cd/dvd brand in nero en dan kan afspelen op een mac.

( mac programma’s etc )

Als je ze gewoon als Data brand, kan je hem op je Mac gewoon openen.

je bedoeld echt als data ? ... of als Image ... want ik had mijn .iso al een keer geprobeerd te openen op de mac mini .. maar toen stond er dat het niet herkend werd

Kan, sommige ISO ( weet ik niet zeker ) is alleen voor PC, maar als je iets gewoon als data brand, ik weet niet of dat gewoon gewoon is op PC, maar dan zou je het gewoon moeten kunnen openen op je Mac.

kan je een image dan gewoon als data branden ? ... volgens mij krijg je dan de .iso file gewoon op de cd ... maar niet als image zeg maar

Ik ben opzoek naar een programma die ISO's kan draaien als een virtuele harde schijf zoals Alcohol 120% ook doet op Windows.. Iemand?

Schijfhulpprogramma, Toast... opties genoeg.

Ik wil eigenlijk mijn iso gewoon openen, maarn niet mounten. in finder zegt ie dat er geen activeerbare bestandsystemen zijn. Wat nu?

[quote:426a16a477="JulianNeef"]Ik wil eigenlijk mijn iso gewoon openen, maarn niet mounten. in finder zegt ie dat er geen activeerbare bestandsystemen zijn. Wat nu?[/quote:426a16a477] Dan is de ISO corrupt of beschadigd.