Image Database

Ik wil graag een image database maken voor mijn stockcd's die ik in mijn bezit heb. Ik heb geen ervaring hiermee en ik wil graag het volgende weten. Hoe maak ik een image-database? Met welk programma? Kan ik het ook publiceren op het www of op een intranet? Wie heeft hier goede ervaring mee en kan mij helpen?

Ik dank jullie alvast hartelijk voor jullie reacties.

Groetjes

Dimitri (Dimelot)

Hey, Voor een image database zijn er een verscheidend aantal aan mogelijkheden, ik gebruik zelf "Canto Cumulus" dit is eigenlijk meer geschikt voor bijvoorbeeld het beheren van een beeldbank, etc. Je kunt met dit programma ook de data met de daarbij gekoppelde thumbnails en info exporteren als html en zo verder verwerken.. deze OSX-applicatie is alleen niet gratis verkrijgbaar..

:wink:

je kan je foto's importeren in iPhoto. Je kan dan zelf keywords aan de beelden toekennen en hierop zoeken. Volgens mij kan je je fotodatabase niet sharen via een lan of internet... als je dat wilt zou je 't in filemaker kunnen opzetten, maar dat is waarschijnlijk een stuk meer werk

portfolio van extensis zou dat o.a. moeten kunnen.

http://www.extensis.com/portfolio/

[img:62673746bf]http://www.extensis.com/images/port_main_ss.jpg[/img:62673746bf]

[quote:5864ec3fe4="dimelot"]Ik wil graag een image database maken voor mijn stockcd's die ik in mijn bezit heb. Ik heb geen ervaring hiermee en ik wil graag het volgende weten.[/quote:5864ec3fe4] Is dit hobby of bedrijfsmatig? [quote:5864ec3fe4]Hoe maak ik een image-database? Wie heeft hier goede ervaring mee en kan mij helpen?[/quote:5864ec3fe4] Je hebt sowieso ervaring nodig m.b.t. databases en structuren want anders is 'even' in elkaar zetten er absoluut niet bij! [quote:5864ec3fe4]Met welk programma?[/quote:5864ec3fe4] FileMaker Pro of combinatie PHP/MySQL. Er is een bestaande FileMaker-oplossing voor beheer van oa. fotomateriaal dat heet Astro en kun je vinden via www.troi.com. [quote:5864ec3fe4]Kan ik het ook publiceren op het www of op een intranet?[/quote:5864ec3fe4] Dat is zeker mogelijk, maar dan moet je iets doen met PHP/MySQL en (liever) niet met FileMaker Pro.

Ik heb ervaring met beeldmateriaal, FM Pro en PHP/MySQL. Mail me even!
Groet…

Als je het web-based wil doen raad ik je ook PHP/MySQL aan, heb in het verleden ook wel voor een klant zoiets opgezet, werkt echt perfect! en nu er zo'n 3000 afbeeldingen in zitten werkt het nog steeds perfect!

Filemaker heeft ook een webkoppeling geloof ik, anders moet je 4D gebruiken, die schijnt ook heel sterk in dit soort zware toepassingen te zijn.

iView

http://www.iview-multimedia.com/

Maar met publiceren op het www kan ik je geen antwoord geven (geen ervaring mee).

Jongens hartelijk dank voor de reactie. Ik wil allereerst zeggen dat ik dit echt heel erg gaaf vind. Ik ga ze ff allemaal op mijn gemakkie lezen en laat jullie weten hoe ik het gaat doen. Antwoord voor [b:aeb419299b]Zout[/b:aeb419299b] ik wilde het doen met MySQL, maar ik begrijp er nog niet zoveel van. Ik zoek eigenlijk een grafisch programma, waar je je beelden gewoon dmv 'sleur en pleur' kan publiceren en evt. keywords aangeven. Ik had al een programma gedownload (ben alleen ff de naam kwijt) die dat deed, maar die kon zich niet publiceren op een WWW of een intranet. En [/b]Bert[b:aeb419299b] het is helaas voor zakelijke doeleinden. Ik ga ook ff de demo van Portfolio downloaden en ga dat bekijken. Nogmaals hartelijk bedankt voor jullie reacties en hoop op meer.[/b:aeb419299b]

[quote:d0b509cd05="dimelot"] En Bert[b:d0b509cd05] het is helaas voor zakelijke doeleinden.[/b:d0b509cd05][/quote:d0b509cd05] Het wordt eenvoudiger juist omdat het zakelijk is, en ik je daarom goed kan helpen met een stuk nieuwe software dat tegelijkertijd werkt op de desktop, Internet en Intranet met SQL-database(s) naar keuze. Als je geïnteresseerd bent moet je me even mailen!

Groet…