Image Database

Ik wil graag een image database maken voor mijn stockcd's die ik in mijn bezit heb. Ik heb geen ervaring hiermee en ik wil graag het volgende weten. Hoe maak ik een image-database? Met welk programma? Kan ik het ook publiceren op het www of op een intranet? Wie heeft hier goede ervaring mee en kan mij helpen?

Ik dank jullie alvast hartelijk voor jullie reacties.

Groetjes

Dimitri (Dimelot)

Hey, Voor een image database zijn er een verscheidend aantal aan mogelijkheden, ik gebruik zelf "Canto Cumulus" dit is eigenlijk meer geschikt voor bijvoorbeeld het beheren van een beeldbank, etc. Je kunt met dit programma ook de data met de daarbij gekoppelde thumbnails en info exporteren als html en zo verder verwerken.. deze OSX-applicatie is alleen niet gratis verkrijgbaar..

:wink:

je kan je foto's importeren in iPhoto. Je kan dan zelf keywords aan de beelden toekennen en hierop zoeken. Volgens mij kan je je fotodatabase niet sharen via een lan of internet... als je dat wilt zou je 't in filemaker kunnen opzetten, maar dat is waarschijnlijk een stuk meer werk

portfolio van extensis zou dat o.a. moeten kunnen.

http://www.extensis.com/portfolio/

[img:62673746bf]http://www.extensis.com/images/port_main_ss.jpg[/img:62673746bf]