ImageReady rollover doet het online niet

ik wil rollovers maken in imageready en dat lukt ook wel, maar ik krijg als ik alle bestanden online zet geen rollover effect. mij is verteld dat ik iets van een apart bestandje wat aangemaakt wordt door ofwel IM of Golive(als ik daar de functie rollover gebruik) ook mee moet uploaden.

wat voor file is dat en waar staat dat bestandje?

Kunnen we ergens je creatie bezichtigen ?

Als je vb. een button hebt met een roll over effect , dan heb je de normale fase en dan ook nog de roll-over fase ; dat zijn dus al 2 afbeelding bestanden en die zitten in de map images en heb een html file met code waardoor alles goed verloopt .

Meer heb je niet nodig

ik heb het inmiddels weer offline getrokken ik maak de button en de rollover in IM aan, dan ga ik naar GoLive en gebruik daar de rollover optie en dan plakt Golive automatisch de rollover state er bij.

en offline gaat het goed en zie ik de rollover zijn werk doen
maar online doet de rollover het niet

Hmm , Golive ken ik niet , ikzelf gebruik dreamweaver maar kan je niet de html pagina gebruiken die Image Ready aanmaakt

ik laat imageready geen html pagina aanmaken omdat ik zoiets denk van ik zet zelf in een html pagina

wat doet die html pagina die IM aanmaakt precies?

Die maakt een code aan die nodig is om de roll over goed te laten verlopen .

Je kan mss die code eens pasten in GoLive en dan staat er zeker een goede code in en dan mag je normaal geen problemen hebben.

hey thanks dat ga ik eens proberen, ik laat weten of het werkt

[quote:a2a3a09564="sabine"]hey thanks dat ga ik eens proberen, ik laat weten of het werkt[/quote:a2a3a09564]

ok , kan je dan ook een linkje geven waar je creatie staat :smiley:

Ik heb dit ook eens gehad. Ik werk ook met IR en GoLive. Bij mij lag het toen aan het ontbreken van de map "Generated Items". Hier staat code in die nodig is voor de rollovers. In tegenstelling tot wat ik toen dacht, moet je deze map dus wèl mee-uploaden...

waar kan ik die map vinden? en moet ik die gewoon volledig op mee uploaden naar een bepaalde plaats ofzo, in dezelfde map als waar de buttons staan?

Ik geloof dat GoLive hem aanmaakt wanneer in spul uit IR bij GL binnentrek. Ik zal ff een screenshot posten...

Zo ziet het er uit als ik de door IR gemaakte html-pagina in de GL site binnenhaal...

[img:b324d01cbe]http://www.markdorlas.nu/macosxplaatjes/generateditems.gif[/img:b324d01cbe]

Volgens mij wordt de map aangemaakt wanneer je rollover (javascript) info in de GL site binnenhaalt. de twee-na-onderste file (snb-body.html) is een door IR gemaakte file. Die heb ik gewoon gekopiëerd naar de site folder. Ik vind het makkelijk om de code in GL te kopiëren. Bij het uploaden gaat deze file niet mee.

Ik heb trouwens net in deze topic ook net een uitleg gegeven van rollovers en IR en zo…

ik ga eens op zoek naar die jongen :-)

We horen wel wanneer je hem vindt :wink:

Ja, hij doet het www.sabdesigns.tk en dan de portfolio webdesigns

(wacht met kritiek geven op de rest van de site want zoals je wel merkt is ie nog heel erg onder construction 8) )

maar de rollover doet het door middel van het zoeken naar de map generated items, maar daar had ie er 8 van aangemaakt, maar ik heb er gewoon eentje gepakt en dat blijkt te werken, en die op de server gezet

mijn dank is groot, scheelt weer vele hoofdbrekens :slight_smile:

(ik ga zeker nog de eerder genoemde oplossing proberen)

>> op naar de volgende missie

Alles wat er nodig is, is de javascript. Die zal je dan idd in meerdere mappen hebben kunnen vinden. Ben blij dat he gelukt is :)

ik ook

maarre is het een soort cascading style sheet, gezien de naam?
>> nu wil ik natuurlijk ook meteen alles weten he :slight_smile:

Kijk maar eens naar de extentie (.js). Dit duidt op javascript. Als je de file opent met een text edtor zie je dat het allemaal javascript is.

In de head van je HTML-files, zie je deze regel code:

[quote:6ebd357a50]<script type=“text/javascript” src=“GeneratedItems/CSScriptLib.js”></script>
[/quote:6ebd357a50]

Dit vertelt de browser simpelweg waar hij wat javascript vandaan moet halen.

Maar mijn kennis over javascript gaat niet veel verder dan dit hoor. Ik ben blij dat IR de js voor me maakt :wink:

De rollover van "Topcoaching" doet het alleen niet, voor het geval dat het je niet op gevallen was.

nee dat klopt thx voor te de tip, kwam er achter dat ik vergeten wat aan te maken, en had geen zin meer 8)