iMail en onherkenbare bijlagen

Het gebeurt meermaals dat de bijlagen die ik opstuur met iMail OSX naar collega's, niet door hen kunnen gelezen worden of geopend. Het zijn meestal Word bestanden en af en toe een foto.jpg. De meeste andere gebruikers zijn PC-gebruikers. Wat is hier aan de hand?

Mogelijk is het probleem dat je een extensie moet meegeven, zoals .doc of .jpg om het door windows gebruikers te laten openen.

Dat zijn bekende problemen met Mail. Reden voor mij om Entourage te gebruiken. Daarmee zijn dit soort problemen de wereld uit, omdat ze bij Microsoft nou eenmaal weten hoe een document aan de andere kant moet aankomen.

Waarschijnlijk open ze de verkeerde file Mail.app stuurt namelijk ook de resources mee en windows ziet dat als een apparte file

[quote:3baa97c326="macpro"]Dat zijn bekende problemen met Mail. Reden voor mij om Entourage te gebruiken. Daarmee zijn dit soort problemen de wereld uit, omdat ze bij Microsoft nou eenmaal weten hoe een document aan de andere kant moet aankomen.[/quote:3baa97c326]

Mail.app houd zich wel beter aan de regels dan MS Entourage en Outlook (Express) doen… (zelfs beter dan Mozilla)

maar tja niet iedereen weet dat

[quote:f3133be4af="Sharky K."]Waarschijnlijk open ze de verkeerde file Mail.app stuurt namelijk ook de resources mee en windows ziet dat als een apparte file[/quote:f3133be4af] En leg dat maar eens uit aan een gewone gebruiker.

De oplossing van Apple is misschien correct, maar in de praktijk werkt het gewoon niet en levert het een hoop verwarring op. En dan roepen al die Winbobo’s natuurlijk meteen dat het aan de Mac ligt.

Ook ik ben afgestapt van Mail, vanwege het bijlagenprobleem...

Entourage doet die job wel beter, maar ik heb nu de standaard encoding voor bijlagen ingesteld op Windows (Base64/MIME), want de aanbevolen AppleDouble levert te vaak hetzelfde probleem als Mail op…

Bijkomend voordeel van Entourage is dat je heel gemakkelijk kunt zien hoe en wanneer je gereageerd hebt op mail van anderen.

dit is het eerste wat hier van hoor, ik mail heel veel bijlagen. Enkel met microsoft proggies als entourage en MSN had ik die probs ook.

Bedankt iedereen voor de reacties. Op het werk (een redactie) worden e-mail en adressen ook beheerd door het secretariaat in Entourage (OSX). Maar Entourage blaast de harde schijf wel wat op met zijn manier van cache-beheer. Een ander probleem is bvb om de adressen gezamelijk te gebruiken voor mail.app en entourage. Telkens omzetten naar v-cards is ook niet zo gebruiksvriendelijk, had ik toch beter verwacht van Apple. Nu moet ik mail en adressen van een Window-gebruiker overzetten naar Mac OSX. Hoe zal ik dit aanpakken?? :innocent: