Imail, oude post archiveren / exporteren => opruimen!

Hallo,

hoe krijg ik het in Imail voor elkaar dat ik de vele mailtjes die niet meer actueel zijn, maar die ik wel wil bewaren, exporteer?
naar een soort archive. die ik dan dus ook weer kan opvragen als ik ze een half jaar later nodig heb? ik deed dat voorheen in outlook waar ik de hele boomstructuur wegzette in een map met datum en daar een pst bestand van maakte.

dan alles weggooien!!! heerlijk was dat altijd.
en veilig!

ik hoop dat iemand een tip heeft.
jan

Mail Help al geraadpleegd? Met het trefwoord [b:76f4998494]exporteren[/b:76f4998494] vind je dit:[list:76f4998494][b:76f4998494]E-mailberichten exporteren[/b:76f4998494] U kunt een bericht als afzonderlijk bestand bewaren voor later gebruik of om de inhoud te importeren in een ander programma. U kunt de bewaarde e-mailberichten in het programma Teksteditor openen.

[list:76f4998494]1 Open het e-mailbericht dat u wilt exporteren.
2 Kies ‘Archief’ > ‘Bewaar als’ en voer een naam in voor het bestand.
3 Kies de locatie waar u het bestand wilt bewaren uit het venstermenu ‘Locatie’.
4 Kies een structuur uit het venstermenu ‘Structuur’.[/list:u:76f4998494]

Als u de optie ‘RTF-tekst’ kiest, blijft de tekstopmaak van het bericht behouden.

Als u de optie ‘Platte tekst’ kiest, gaan de kleuren, lettertypen en andere opmaak verloren.

Als u de optie ‘Bronversie’ kiest, zijn alle kopteksten te zien. Als het bericht bijlagen heeft, ziet u alleen de gecodeerde versie van de bestanden die als bijlage zijn ingevoegd.

Als u meerdere berichten tegelijk wilt exporteren en de optie ‘Bronversie’ kiest, krijgt het exportbestand de mbox-structuur. Met deze structuur kunt u het bestand opnieuw in Mail importeren of het naar iemand anders sturen, die het vervolgens kan bekijken. Alleen bestanden met de mbox-structuur kunnen in andere programma’s worden geïmporteerd. De RTF-structuur en de platte-tekststructuur kunt u gebruiken om reservekopieën van uw e-mailberichten te maken.[/list:u:76f4998494]

http://www.mailsteward.com/ ik heb het nog niet gebruikt maar deze stond vanochten boven aan macupdate.com 8) Rik

[quote:1d48b0b5c8="michelvdb"]Mail Help al geraadpleegd? .[/list][/quote:1d48b0b5c8]

ja, maar kennelijk met de neus gekeken. zo zie je maar, je neus is niet om mee te kijken!

dankje