Ik heb mijn Gmail-account nu geconfigureerd als IMAP (eerst had ik POP), maar die is traag! Berichten moeten heel lang laden, als ik iets wil verwijderen dan verwijdert die de berichten niet en ik heb een hele waslijst met allemaal mappen van Gmail zelf die ik niet nodig heb. Wat kan ik er aan doen?
ik heb hetzelfde probleem en heb het op de populariteit van imap bij google maar geschoven. Dit is puur het idee waarom iedere provider alleen maar pop3 geeft, vanwege de server capaciteit... ik denk dat het gewoon nog eventjes duurt voordat google de servers hiervoor gaat vrijmaken... athans laten we het hopen..
echter als er ideeen zijn hoe het sneller kan hoor ik het ook graag.
Geen idee waarover jullie het hebben. Gaat als een speer bij mij. Het aantal mappen bij gmail is te reduceren door minder labels aan te maken. Labels binnen Gmail worden door de mailapplicaties als folder aangemerkt. Ik gebruik zelf geen mappen/labels, maar zo werkt het bij mijn pa, die ze wel gebruikt, in ieder geval.
Phoe, ja laten we dat dan hopen. Er valt echt niet mee te werken op deze manier. Mja, dat moet maar zo wil ik de Mail op de iPod touch hetzelfde houden als op de mac.
Ik loop nog tegen 1 probleem aan; de mails die ik gelezen heb worden niet als gelezen gemarkeerd in Gmail. In de map Gmail die bij de postbussen staat zie ik nog steeds ongelezen mailtjes staan die ik bij Inkomend al gelezen en verwijderd heb. Wanneer wordt dit gesynct? En verwijdert Gmail de mailtjes ook als ik ze bij Inkomend verwijderd heb?