Imation 800 MB CD-R disc

Ik heb laatst 50 cd's besteld en tot mijn verbazing heb ik de Imation 800MB CD-R disc gekregen.

Nu wilden ik gisteren weer een cd branden met wat foto’s totaal 350 MB! En wat blijkt nou!!!
Mijn APPLE G4 Dual 1,25 Mhz ziet die schijfen als 100MB disks…???

Wat ik ook probeer hij zegt steeds dat het erniet op past. Het lijkt wel dat hij i.p.v. de 800mb de extra 100MB ziet (normaal gesproken zijn CD-R 700mb disks).

Is er een manier om dit wel te kunnen branden. Ik heb Toast 7.0.2 geprobeerd en gewoon de finder van mac os X, maar beiden kunnen niet meer als 100MB per disk branden???

ik zou eens de firmware van de brandert upgraden. (als het mogelijk is).

klik

[quote:cce8f014dc="Rini"]ik zou eens de firmware van de brandert upgraden. (als het mogelijk is).

klik[/quote:cce8f014dc]

Dat zou een optie kunnen zijn inderdaad. Dus daar zou het aan kunnen liggen. Ik ga dit vanavond gelijk eens proberen.

Ik heb exact hetzelfde probleem.... moet ik dan de nieuwe firmware downloaden (ik heb de laatste ibook versie..)?

[quote:082879629c="Lexie"]Ik heb exact hetzelfde probleem.... moet ik dan de nieuwe firmware downloaden (ik heb de laatste ibook versie..)?[/quote:082879629c]

Toch raar dit! En zeker als je de laatste ibook versie heb. Dan zou je toch verwachten dat deze gewoon dit soort CD-R disks moet kunnen branden.

Wat ik begrijp uit het vorig antwoord is inderdaad de firmware downloaden en die eroverheen zetten. Ik ga het vanavond thuis proberen, maar ben benieuwd of hij het dan doet!

Als er nog andere suggesties zijn horen wij dit graag natuurlijk.

Volgens mij is dit heel normaal bij 800 Mb CD-R disks. Als je de overburn gebruikt, kan je deze CD-R toch branden.

Ik kan de optie in Toast niet vinden, maar Dragon Burn heeft deze optie wel.

– Edit: mogelijk dat de drive het wel aan kan, maar de programmatuur niet –

[quote:8f85f23ef0="Togassa"]Volgens mij is dit heel normaal bij 800 Mb CD-R disks. Als je de overburn gebruikt, kan je deze CD-R toch branden.

Ik kan de optie in Toast niet vinden, maar Dragon Burn heeft deze optie wel.

– Edit: mogelijk dat de drive het wel aan kan, maar de programmatuur niet --[/quote:8f85f23ef0]

Maar je zou toch verwachten dat wanneer je MacOs X 10.4.5 hebt draaien dat deze dat dan wel gewoon doet in de finder branden.

Waarom? Zoals [url=http://en.wikipedia.org/wiki/CD-R]hier[/url] staat beschreven, is een 800Mb/90 min CD-R eigenlijk helemaal geen CD-R die aan de norm voldoet. Het is dus helemaal niet zo vreemd dat dit niet "gewoon" gebrand kan worden. Apple heeft er voor gekozen, om zich aan de norm te houden, om zo de compatibliteit te garanderen.

Dit help jouw natuurlijk helemaal niks. Je kunt kijken of de trial versie van Dragon Burn aangeeft of overburn door jouw drive gesupport wordt. Indien dit niet het geval, stuur het pakketje CD’s maar terug, en vraag naar echte CD-R’s.

Het is mogelijk dat de firmware flashen een oplossing hiervoor biedt, maar ik verwacht het niet.
(Tenzij je het risico wilt lopen je drive om zeep te helpen, omdat je leverancier de verkeerde CD-R opstuurt.)

Niks heeft gewerkt. Ik kon helaas geen firmware update vinden voor mijn LG combodriver. En toen ik er eentje gevonden had was het een .exe bestand. Ik zou niet weten hoe ik dat moet installeren op een Mac. Dragon Burn was ook geen uitkomst, deze deed het ook niet. Dus mijn LG combo drive ondersteund dit niet.

Nu had ik ondertussen mijn leverancier gebeld (viking direct) en het probleem voorgelegd en zonder enige aarzeling hebben ze netjes alle overige 90 cd-roms weer opgehaald en gelijk geruild met 700 MB cd-roms.
Perfecte service als je het mij vraagt.

Dus voortaan goed opletten wat je besteld.