iMessage en FaceTime kunnen niet aanmelden

Goedenavond OMT’ers,

Ik heb een vervelend probleem op mijn Macbook Pro en dat is dat iMessage en FaceTime niet meer naar behoren functioneren sinds ik ben overgestapt naar Yosemite. Ik krijg bij het aanmelden de onderstaande foutmelden:
Soms blijft iMessage twee seconden aangemeld en klapt er vervolgens weer uit. Aan mijn account zitten drie aliassen verbonden: een @me.com-adres, een @icloud.com-adres en mijn 06-nummer.

Hierover heb ik recent contact gehad met AppleCare. De AppleCare-medewerker zei hierover dat OS X mogelijk beschadigd zou zijn en dat een herinstallatie van OS X nodig zou zijn. Dit heb ik gedaan (en niet zonder slag of stoot). Het herinstallatie-programma kan namelijk geen contact maken met de Apple Servers en het kan hierdoor geen installatie informatie opvragen waardoor herinstallatie via internet niet mogelijk is. Dit heb ik enigszins omzeild met een USB-installatie, waarmee mijn Macbook wel door het installatieproces kwam.

Na een dag prutsen heb ik toch weer een schone OS X Yosemite op mijn Macbook. De AppleCare-medewerker zei dat het nu wel mogelijk was om aan te melden bij iMessage en FaceTime, maar helaas, het werkt nog steeds niet. En het vreemde is nog wel dat mijn Macbook het enige systeem is waar iMessage en FaceTime niet werken. Mijn iPhone (5S) en Mac Mini (early-2009) kunnen namelijk wel inloggen met iMessage en FaceTime.

Ik ben helemaal einde raad en de AppleCare-medewerker ook, want volgens hem was dit nog de ‘laatste’ oplossing.

Hebben meer OMT’ers ervaring met iMessage en/of FaceTime waarbij het op een enkel systeem niet naar behoren werkt?

Met vriendelijke groet,

Nino.

Ik heb mijn Macbook teruggebracht naar de winkel. Vanuit de winkel is de Macbook voor reparatie doorgestuurd naar het Service Center. Zij hebben geconstateerd dat de Macbook opnieuw een problematisch logic board heeft. De Macbook had twee maanden geleden al een nieuw logic board gekregen omdat het geheugen defect was.

Mocht iemand ook problemen krijgen of deze melding krijgen (zie afbeelding) bij het herinstalleren van OS X, dan raad ik het aan om toch maar even naar de winkel te gaan waar die gekocht is. Het probleem kan in het Logic Board zitten. :)(y)