iMessage & Facetime activeren lukt niet.

Macgenoten,

Mijn dochter heeft onlangs een iPhone 5S 64 GB gekocht.
Ik heb dit weekend een iPhone SE 64 GB gekocht.

Wij hebben beide IOS 10.0.2 geïnstalleerd.

Mijn dochter krijgt iMessage en Facetime niet geactiveerd.
Ze heeft een Apple ID, en daarmee zou het toch moeten kunnen.

Ik heb beide telefoons naast elkaar gelegd en de menu’s vergeleken met elkaar.
Ik kan geen verschil ontdekken.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik hoop dat de juiste tip erbij zit.

gr Henk

Je geeft wel erg weinig details. Wat gebeurt er (niet)? Foutmeldingen? Codes?

Eigenlijk is er niet zo veel meer te zeggen denk ik. Bij mijn weten is er alleen een apple-ID nodig en volgens mij een emailadres. Beide zijn aanwezig.
Wanneer we iMessage of Facetime willen activeren, moet hij zo’n 30 seconden “nadenken” om vervolgens te melden dat het activeren is mislukt. Dat is de enige melding die ik heb. E worden geen codes gegeven.

Wat zou je denken van een telefoonnummer ?

Hi Henk,

Heeft je dochter misschien bij haar persoonlijke website (mobiele provider) bij instellingen bijv. “Bellen en sms’en naar het buitenland” uit staan.
Dit kan ervoor zorgen dat je facetime activatie niet lukt.

Toch heb ik het idee dat er in de Apple ID van beide geen telefoonnummers zijn ingegeven want codes gaan via SMS.

Heren,

Dank voor jullie reactie. Ik denk dat de tip van wouter57 wel eens de oplossing kan zijn. Wordt waarschijnlijk zaterdag pas dat ik kan kijken. Wordt vervolgd

Gr Henk