iMessage moet volgens Microsoft CEO beschikbaar worden voor Windows

Microsoft CEO Satya Nadella doet een oproep aan Apple, nadat hij het bedrijf vorige week nog bekritiseerde. Komt iMessage naar Windows?

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Waarom is het opmerkelijk? Microsoft ondersteund al een veel langere tijd zowel iOS als Android als Linux, macOS en Windows … Het bedrijf probeert zich aanmerkelijk opener op te stellen, en natuurlijk heeft ook Microsoft een winstoogmerk, doelstelling en dus bedrijfsplan.

Alleen valt het me wel op dat ik Telegram, Signal, Threma, zelfs Google’s eigen DUO en diverse andere zaken mutliplatform kan krijgen en iMessage niet.

TEAMS wordt een INTEGRAAL onderdeel van Windows! Kun je alles van vinden, maar Teams is ook beschikbaar voor vele andere platformen.

Apple is met zijn houding verworden tot de Blackberry van nu. Blackberry was ook niet bepaald happig om BBM naar andere domeinen te brengen. Totdat het uiteindelijk overbodig werd. Nu wens ik Apple alles behalve de (economische) dood … Maar de protectionistische houding vind ik niet echt van deze tijd.

Kom met nieuwe ontwikkelingen, blijf jezelf (her)ontdekken en breng iMessage voor Linux, Android, Windows uit … Zo moeilijk is het echt niet. Je wilt iOS en macOS extra’s meegeven die de rest niet heeft? Ook dat is prima, maar wel graag iets redelijk werkbaars.

Nogmaals, als Microsoft het wel kan met allerlei diensten, waaronder Teams, Google … Waarom Apple niet?

Moeten we dan Google Mail, Microsoft Office, Microsoft Teams, Skype, en nog wat apps ook Windows only uitbrengen? Toen Microsoft daar een zekere houding in had in de jaren negentig en de dubbel nulletjes, vonden we er van alles van in Apple-land.

En nu (omgekeerd) vinden we het wel best? Weet niet of ik dat nu zo’n volwassen houding vind van Apple. Nogmaals, er kan van alles gezegd worden over Microsoft, maar volgens mij proberen ze het (op een aantal domeinen althans) wel degelijk …

… verre van perfect, maar heya, in ieder geval iets.

Tegenwoordig zijn alle [ onnozele ] redenen goed om Apple aan te vallen.

Het is vooral bon ton te suggereren dat Apple niet
goed weet wat het moet doen, of waarom.

‘Time will tell’, zei Willem Tell,
en liet de pees los.

Dat Microsoft zich openstelde voor apps van andere platforms is puur uit overlevingsdrang geweest. Met Windows phone hebben ze bewezen het niet te kunnen redden met Windows alleen. De samenwerking die Microsoft zoekt met andere platforms is daarom zeker niet uit luxe geboren.