.img files

Heb mijn 250MB zip apparaat aangesloten aan mijn oude powermac 8600 via scsi toen die 250 MB zips met files (is data afkomstig van mijn emu sampler esi4000, die scsi zip apparaat staat dus normaal alleen ter backup rechstreeks aan de sampler )

Nu heb ik deze 250mb zip apparaat op de mac aangesloten , en de juiste drivers geinstalleerd
toen via copy disk alle files naar harde schijf ingeladen.
en zodra deze klaar is, is het een een .img bestand geworden (hoop duidelijk zo)

Om deze files naar mijn nieuwe powerbook te krijgen heb ik een netwerk kabel aangesloten tussen beide computers en had ik weer beschikking tot alle files

1. moet je deze .img (image ) bestanden dan eerst mounten ?? in ieder geval robeerde dit maar , maar dan zegt ie na een tijdje (mounting error -56 ) en gebeurt er verder niks (het .img bestand is 239 mb groot)

De bedoeling is dat ik in cubase of logic straks met een virtual sampler deze omgezette EMUsampler data weer kan lezen en bewerken in de computer zonder dus dit externe apparaat meer te gebruiken.)

wat doe ik fout.

Ik zou in ieder geval je topic-titel iets duidelijker maken... dan krijg je waarschijnlijk meer antwoorden.

Ik kan hier ook nauwelijks chocola van maken...

Hier bak ik ook weinig van. .zip files zijn ingepakte files. Kun je deze niet uitpakken en dan verder verwerken? Want de hele constructie daarna snap ik gewoon niet.

@ Moderator —>

Een ”Audio :: Muziek & Geluid” topic :??

zoals hierboven. Waarom inpakken ? Zijn het zulke grote bestanden ? Als je toch over ethernet beschikt is dat toch geweldig, geen problemen met inpakken overhevelen naar je andere mac en dan desnoods op cd bakken / dvd. In toast kun je data cd kiezen, dan kun je ze rechtstreeks vanaf cd afvuren.

Ik begrijp het ook niet helemaal om eerlijk te zijn.

heb het opnieuw duidelijker proberen uit te leggen. zie boven. (die zip apparaat, is de backup van mijn sampler ESI4000. duidelijk toch !

De bestanden op je oude mac hebben ook het diskimage formaat ? *.img / iso

Je kopieert de bestanden gewoon 1 op 1 naar de zip schijven. Dan kopieer je ze terug en hebben ze een andere extensie (diskimage) ?

[quote:d49f00c07c="Rini"]De bestanden op je oude mac hebben ook het diskimage formaat ? *.img / iso

Je kopieert de bestanden gewoon 1 op 1 naar de zip schijven. Dan kopieer je ze terug en hebben ze een andere extensie (diskimage) ?[/quote:d49f00c07c]

Nee van de zip schijf naar harddisk wordt dan een .img file en dan ?? ik wil dus vanuit de computer harddisk rechstreeks bij mijn geluiden komen vie een virtual sampler ipv dat ik mijn echte externe sampler moet aansluiten op een mengtafel etc…

Ik heb nu het programma Disc extract en dat schijnt wel top te zijn om allerlei fromats om te gooien voor verschillende virtuele samplers zoals halion, giga sampler , etc… alleen mijn esi4000 files pakt ie niet.

Waarom heb je überhaupt de bestanden via een image gekopieerd, en niet gewoon gesleept naar een map vanuit de finder ?

[quote:1b94bab3f0="Mr Van"](...) Ik heb nu het programma Disc extract en dat schijnt wel top te zijn om allerlei fromats om te gooien voor verschillende virtuele samplers zoals halion, giga sampler , etc.. alleen mijn esi4000 files pakt ie niet.[/quote:1b94bab3f0]

Ik heb zelf een ESI2000 met zipdrive en cd-rom. Wanneer ik zo’n cd met Emu-data in mijn Mac stop kan hij de CD niet eens lezen. Zo’n cd heeft hele andere headers en zo (zo heet dat dacht ik) dan data- of audio-cd’s. Onbegrijpelijk voor Mac of PC.

Het probleem zit hem vast in de intrepetatie van de bestanden.

Je kan deze vraag beter neerleggen bij het Dutch Synthesizer Forum.

[quote:502f2d8909="unSOUND"]Waarom heb je überhaupt de bestanden via een image gekopieerd(...)[/quote:502f2d8909]

Ik begrijp uit zijn post dat het geen opzet was, maar dat zijn computer dat er van maakt. Omdat die Mac er helemaal niets mee kan.

Ik hoop dat ik het mis heb.

[quote:569e379994="thijs_ganger"][quote:569e379994="Mr Van"](...) Ik heb nu het programma Disc extract en dat schijnt wel top te zijn om allerlei fromats om te gooien voor verschillende virtuele samplers zoals halion, giga sampler , etc.. alleen mijn esi4000 files pakt ie niet.[/quote:569e379994]

Ik heb zelf een ESI2000 met zipdrive en cd-rom. Wanneer ik zo’n cd met Emu-data in mijn Mac stop kan hij de CD niet eens lezen. Zo’n cd heeft hele andere headers en zo (zo heet dat dacht ik) dan data- of audio-cd’s. Onbegrijpelijk voor Mac of PC.

Het probleem zit hem vast in de intrepetatie van de bestanden.

Je kan deze vraag beter neerleggen bij het Dutch Synthesizer Forum.[/quote:569e379994]

Eers start disc cop dan gooi je d zip er pas in en sleep je hem erin en maakt hier dan een image file van die hele zip (aangzien het geen mac of pc bestanden zijn , maar sampler bestanden !!, daarna kan je hem in cdextract converten naar elk sampler format…)

Een citaat uit [url=http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=10482&highlight=ESI+data+mac]deze[/url] draad bij het DSF.

[i:b2e058ee1e]"(…) Die problemen liggen gewoon bij EMU… ik heb een jaar geleden ongeloofelijk liggen klooien in een studio met een Apple G4 met scsi-verbinding naar Emu Esi 32 en 4000. Hell it was. Mein gott! Met Akai net het tegenover gestelde,ook al omdat dat zij nu een veel beter alternatief bieden via USB. Samplers via scsi verbinden met PC werkt niet altijd probleemloos. Aleen maar in een aantal specifieke omstandigheden, afhankelijk van de SCSI-kaart, computer OS,sampler OS en de gebruikte soft. Recycle op MAC met een 6400 werkt dan bijvoorbeeld weer wel."[/i:b2e058ee1e]