Img van Powerbook naar SonyEricsson T300 met infrarood

Hoi, nadat ik al weer een paar dagen hier in het forum en in google etc naar hulp heb gezocht bij het overbrengen van images van mijn powerbook G4 met infrarood naar mn mobiel T300, nog steeds niks gevonden dus start ik maar een nieuwe thread.

Op de T300 heb ik de infrarood verbinding geactiveerd, dit gaat allemaal goed. Op de powerbook ook de infrarood ingesteld, en waarachtig, hij herkent de T300. Het probleem is dat in de menubalk bij het infrarood ikoon de tekst “gevonden: T300” in grijs staat (inactief), en bij het sturen van een image van mobiel naar powerbook er een foutmelding gegeven wordt: Device niet gevonden…
Plus dat ik ook geen idee heb, als een img werkelijk over wordt gestuurd, waar belandt dit dan? Hoort de mobiel dan als een soort externe device op het bureaublad te verschijnen zoals een netwerkverbinding of een iPod?

Wie kan me hier bij helpen? Is er speciale software nodig voor de powerbook? Of voor de mobiel? Het overbrengen van img tussen twee SonyEricssons gaat wel goed.

Alvast van harte bedankt.

Heeft een PoBo infrarood???

[quote:458fc5def4="Dorkiban"]Heeft een PoBo infrarood???[/quote:458fc5def4]

De mijne wel… Maar da’s dan weer een G3.

geen idee - voor mij is infrarood echt nooit nuttig geweest - dat ze dat ooit op al die toestellen hebben gezet is een raadsel.

Mijn foon heeft zowel infrorood als bluetooth - bluetooth gebruik ik regelmatig (isync en afbeeldingen)

Heb een PowerBook G4 Titanium uit 2001, en heeft inderdaad infrarood: • Infrared technology port (4-Mbps IrDA)

http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Manuals/specs/powerbook/L12504B_EN.pdf

Heel mooi maar het moet wel werken… :frowning:

well, intussen reactie gekregen uit het bijstands team van SonyEricsson.

“Via onderstaande link kunt u de software voor de T300 downloaden:
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=global&lc=en&ver=4001&template=ps1_1_3_1&zone=ps&lm=ps1_1&pid=9976

Maar voor alle downloads is een infrarood connectie vereist met een PC!!!
Is er dan helemaal niemand op dit forum die een T300 met een mac gebruikt?! :frowning:

Toch weer bedankt,
Esther

En toen ik terugschreef met de opmerking dat al die downloads alleen maar voor pc zijn, werd ik doorverwezen naar Apple.com waar ik alle hulp zou moeten krijgen...

Een punthoofd krijg ik er van :x