iMic aan usb-hub met voeding? (opgelost!)

Hallo allemaal, ik heb nou al een tijdje een powermac g4 cube, alleen nog (steeds :( ) zonder speakers. Ik heb hier wel speakers, maar zonder usb aansluiting. Dus ik dacht eraan een iMic te kopen, want daar kunnen (als het goed is) de speakers op aangesloten worden. Maar kan de iMic aan een usb-hub (met externe voeding) hangen, of moet hij rechstreeks in de cube?

Je hebt flink Mac's gespaard voor je leeftijd..... :wink: Je kunt ook een minidin kabeltje met twee tulp-stekkertjes aan de andere kant op je stereo aansluiten....

hoezo speakers zonder usb aansluiting ? Ik heb zelf die harmon kardon speakers (ben de naam even kwijt, denk teveel cocktail :oops: ) Maar die heb ik gewoon in de koptelefoon aansluiting op de imac. Ik veronderstel dat je die ook op je cube hebt zitten ? Of begrijp ik het verhaal gewoon niet.. zal het laatste zijn. :?

Helaas heeft de Cube geen geluid-in en oortelefoon aansluiting: "One gripe many people had with the Cube was its lack of conventional Audio input and output. Instead, it came with an external USB amplifier and a set of Harman Kardon speakers. The amplifier had a standard mini-plug headphone output, but there was no mic included, and having USB as the only sound-input option was considered limiting by many."

ik snap hem...

Normaal gesproken is een usb hub gewoon een verlenging van je usb poorten. De mac ziet het gewoon als usb poorten. Dus wat je daarop aansluit moet gewoon kunnen. En anders kun je toch gewoon (neem aan dat de cube 2 usb poorten heeft) bijvoorbeeld je muis of keyboard op de de usb hub aansluiten ?

Op mijn dual g4 heb ik zelfs de bt dongle op de usbhub aangesloten gehad, zonder problemen. Zover mijn kennis gaat, moet dat dus gewoon werken.

Een van de usb poorten is kapot dus ik heb er maar 1. Maar bedankt voor de reactie, Os x zou mijn speakers dus gewoon moeten "zien"?

dat zou zeker moeten. Zover ik weet kun je gewoon alles op een usbhub aansluiten. Heb er zelf nog nooit problemen mee gehad. en heb al diverse dingen eraan gehad. van bt dongles tot blackberrys :) microfoontjes.. :) werd netjes herkend... webcams.

Wat voor speakertjes heb je? Want de iMic geeft een line-signaal af. Dat werkt alleen als je speakertjes powered zijn, dus als er versterkers ingebouwd zitten. USB hubje geeft verder geen problemen.

Mijn speakers zijn best oud, maar op mijn G3 werken ze prima. Ze zijn van Macase industries en hebben model nr.: SK-a10. Weet iemand of die "versterkt" zijn?

Zit er een stroomsnoertje aan of batterijtjes erin?

Oh bedoelde je daarmee "powered". Ja er zit een stroomsnoertje aan: AC Input DC Adapter. De output is 9v. Misschien kan je er iets mee..

OK dus je kan de speakertjes aan en uit zetten. Dan zit er waarschijnlijk ook een volume regelaar op. In dat geval zijn jouw speakertjes powered en kun je ze op de iMic aansluiten. Waarschijnlijk sloot je ze op de iMac ook aan op de line out / audio out toch?

Ik sloot ze inderdaad aan op de audio in. Maar niet op een iMac, die heb ik namelijk helemaal niet. Ik heb een PowerMac G3, waarop ik ze nu aangesloten heb. Maar in ieder geval bedankt voor de reacties. Het zou dus volgens jullie gewoon moeten werken. Mooi :lol:

Ja hoor, gaat lukken. Succes. Voor een goeie soundcheck, kom eens luisteren naar StudioR@dioLEXY... 8)

:P