iMic en iMac Intel

Wat ik niet kan vinden en wel wil weten of je voor een iMac Intel ook een iMic moet gebruiken voor het aansluiten van een externe microfoon. Of kan de microfoon rechtstreeks worden aangeloten op de iMac??

bvd

Je kan altijd een mic aansluiten op de iMac (je hebt er één ingebouwd, de iSight). Maar men raad dit af indien je de mic wil gaan gebruiken voor podcasts te maken omdat je dan ook de harde schijf zal kunnen horen draaien op je opgenomen track. Hiervoor is het raadzaam een externe à la iMic te gebruiken zodat het processen buiten de computer om gebeurd.

Groetjes,
Kenny

ps: Ik kan me vergissen over de mic poort op de iMac omdat ik zelf enkel een PB heb (dus niet de macbook pro :oops: )

[quote:42d30c45fe]je hebt er één ingebouwd, de iSight[/quote:42d30c45fe] bij mijn weten is de iSight geen microfoon :? maar er zit er wel eentje ingebouwd idd

ja het gaat over een externe microfoon. Die moet dus via een iMic, als ik het verhaal van Kenny goed begrijp....

De iMic is sinds de derde (?) revisie van de iMac bolletje al niet meer nodig voor audio in. Een micro kan ook direct in de iMac

oke das duidelijk, dank Sally

Heeft de iMac dus een ingebouwde voorversterker voor het zwakkere microfoonsignaal, en niet een normale lijningang?

Voor een lijn signaal input volume minimaal en voor micro maximaal in stellen in het betreffende regelpaneel. Ik gebruik een zeer goedkope micro met een zeer goedkoop verloopje, dat ik ook voor gitaar direct kan gebruiken (dat verloopje) van de electrohobbywinkel.