iMovie '06 unsupport file vraag (mpga)

Goede dag,

Ik zit met een groot probleem.
Momenteel heb ik op mijn basisschool een mac mini met iLife '06.
Tevens gebruiken wij video en foto camera’s, alleen output de video camera een mpg file met mpga audo.

En mpga is not supported in iMove. (en garageband). ik heb dus wel beeld maar geen geluid.
Nu is een oplossing hem door ffmpegx te gooien, maar dit duurt te lang en is te ingewikkeld voor jonge kinderen. (ze moeten zelfstandig kunnen werken)

Is er een manier om mpga aan de gang te krijgen onder iMove? of is er een super simpele convert manier? (liefst, input memory stick van de camera en gelijk output als .mov met aac of mp3 geluid oid.)

Wie kan er helpen???

Kun je de camera niet rechtstreeks op je mini aansluiten en dan in iMovie importeren, zo doe ik het altijd.

Je bedoelt realtime? dan gaat het erg lang duren! (en vraag ik me nog steeds af of hij dan wel de mpga audio afspeelt, wel het proberen waard)

Yep, 1 uur opnemen is 1 uur importeren. Is er geen mogelijk om vooraf de opgenomen beelden al te importeren.

het idee is dat de kids op dezelfde dag filmen als monteren.... dat is het probleem.

Bijna alle manieren die ik kan bedenken gaan in realtime, dus het lijkt me toch de makkelijkste manier. En je bent zeker dat geluid en beeld synchroon lopen. 's Morgens filmen, in de middagpauze importeren en 's middags monteren?

misschien kom je hier verder of kun je je vraag hier nog eens stellen http://lexilyn.be/videoconversies/page2/page2.html

Ik zal eens even op die site rondkijken...