iMovie 3.0.2 Frustaties

In Maart ben ik heerlijk wezen snowboarden, anderhalf uur aan video materiaal geschoten. Voordat ik het ging bewerken heb ik mijn Imovie2 versie ingeruild voor iMovie 3.0.2 en na heel wat geduld en 4 avonden begin ik toch behoorlijk gefrustreerd te raken. Het lijkt wel of ik een PC heb, de mededeling iMovie is onverwacht gestopt komt me onderhand mijn strot uit, overgangen worden steevast begleid met een zwart beeld tussendoor en de plek waar ze terecht komen lijkt ook op goed geluk te gaan, regelmatig bewegen de beelden nog trager dan een 8mm film en het geluid is een grote komische melee van stukjes herrie en stilte's.

Ik heb een Power PC G4, met 256 MB geheugen en Mac OS X 10.1.5, ik heb genoeg ruimte want in iMovie wordt er aangegeven dat er nog ruim 22 GB vrij is!

Doe ik iets fout of moet ik gewoon terug naar iMovie 2 :evil:

Ik werk op een iMac G4 met 512MB RAM en iMovie 3.02 draait als een zonnetje. Ik vrees dat je te krap in je geheugen zit. Ik zou er zowieso wat bij prikken want OSX draait niet echt soepel met 256MB.

Roland

Ik werk op een G3 met 256 mb 10.2.4 en imovie 3 en dat werkt perfect met ekaar.

Zijn die beelden altijd zo slecht?
Ik heb wel eens gehad dat het DV tapje licht beschadigd was.
Met als gevolg dat ongeveer 25 sec beeld echt heel vaag was en het geluid was ook niets van te maken…

Je zou anders kunnen idd proberen om iMovie 2 te gebruiken (ook een prima programma toch?) of jaguar er op te gooien.

Ik begin me af te vragen wat er mis is bij mij want bij jullie draait het blijkbaar wel goed terwijl het bij mij echt erg is, (schokkende beelden, overgangen die niet juist weergegeven worden en het regelmatig stoppen van het programma). Dat het om geheugen gaat lijkt me vreemd want hiervoor had ik Mac OSX 10.1.2 en iMovie 2 en dat liep echt als een zonnetje, ik heb daar al mijn vrienden, kennissen en familieleden jaloers mee gemaakt. Ik had er toen ook veel meer films op staan, soms was er nog maar 7 GB vrij en dan liep nog alles perfect. Ik heb nu zoveel mogelijk filmpjes verwijderd, mijn iPhoto opgeruimd, uit iTunes heel wat muziek verwijderd en iMovie geeft nu aan dat er nog 23 GB vrij is?!?!?!?

Ben ik de enige met dit probleem??
Doe ik iets fout??
Heeft iemand een oplossing??

Heb je toevallig scsi? Had een keer een scsi fout wat dit soort idiote problemen gaf.

De MINIMUM vereisten zijn G3/400 OS 10.1.5 en QT 6.1 en 256 MB RAM. En 1024x768 resolutie. 10.1.5 heb je, maar hoe zit het met QT? Met meer geheugen loopt het wel iets beter. Bedenk wel dat iMovie 3.0.2 zelfs op een heel snelle Mac niet echt flitsend werkt. Dit i.t.t. iMovie 2. Er valt nog wel e.e.a. te verbeteren aan iMovie 3.0.2. Daar zijn complete forums over vol geschreven. SLC

Ik heb nog al wat problemen met QT 6.1 (zie ander item) maar als het goed is gaan die opgelost worden, ik hoop echt dat dit de oplossing is voor mijn iMovie frustraties.

Ik heb nu QT6.1 maar nog steeds problemen met iMovie. :x Ik heb nu enkele fragmenten geselecteerd om sneller af te laten spelen maar als ik die afspeel dan blijft het beeld hangen springt na enkele seconden door naar een ander beeld en bij het eerst volgende fragment wat weer op gewone snelheid wordt weergegeven loopt het weer normaal. Daarnaast klopt ook er niets meer van de pijltjes die aangeven waar de afspeelkop staat, terwijl het laatste fragment al is geeindigd staat het pijltje onder het weergave scherm nog lang niet aan het eind en ook in de balk met fragmenten staat het pijltje in een fragment wat al lang voorbij is. Hebben er meer mensen problemen met versnellen en vertragen van fragmenten?? of vergeet ik een handeling?? :?

Over het algemeen heb ik weinig problemen met iMovie. Op mijn iBook 800 Mhz doet iMovie het in elk geval prima. Ooit wel eens het verschijnsel gehad wat jij hier beschrijft; dat er geen hout meer leek te kloppen van de "playhead" aanduiding en wat ik daadwerkelijk te zien kreeg.

Bij mij was het probleem opgelost nadat ik de movie-file weg had gemikt. Wanneer je een nieuw project maakt krijg je in de gekozen folder altijd 3 dingen, een “Media” folder, een “iMovie Project File” (dat klapbordje met die ster erin) en een QuickTime .mov bestand met dezelfde naam. Deze laatste weggooien zou je probleem wel eens kunnen verhelpen.

Let wel, ik had dit probleem nadat mijn hele iBook in de soep liep, precies op het moment dat ik in iMovie de prullenbak (van iMovie) leeg aan het maken was. Het is dus goed mogelijk dat deze oplossing in jouw geval helemaal geen klap helpt…