iMovie 3.03

Ik heb iMovie opnieuw gedownload (3.03) en heb nu geen audio meer op de films die in de versie 2 gemaakt zijn. Ook een nieuwe import vanuit mij DV-camera heeft ineens geen audio....Wie OOOh wie???

[quote:143b99dd7d="Hans Flick"]Ik heb iMovie opnieuw gedownload (3.03) en heb nu geen audio meer op de films die in de versie 2 gemaakt zijn. Ook een nieuwe import vanuit mij DV-camera heeft ineens geen audio....Wie OOOh wie???[/quote:143b99dd7d] Wanneer heb je geen audio, bij import, of bij weergeven van geïmporteerde beelden? Bij dat laatste heb ik ook geen geluid, maar dat is niet weg. Bij iDVD is het er gewoon weer.

Inderdaad bij het via de camcorder afspelen van de film heb ik beeld en geluid in iMovie, maar na het importeren en het daarna afspelen is er geen geluid (foutje iMovie???).

Ik heb nog niet geimporteerd in IDVD, want ik dacht dat het niet goed kwam. Is het dan in iDVD weer wel geluid hoorbaar???

Is toch vreemd…of niet??

nee de film wordt gewoon geimporteerd, alleen het geluid kennelijk niet. Er is overigens volgens mij niets in de voorkeuren hierover aan te passen, voor zover ik weet.

ik heb nu ook een nieuwe scene via de camcorder, met geluid opgenomen en inderdaad ik hoor dat het geluid wordt opgenomen, maar bij het afspelen van de scene is er geen geluid. Het wordt kennelijk niet geimporteerd terwijl het wel opgenomen is en als ik het via de camcorder afspeel heb ik wel geluid.

ik wil mijn voorkeuren iMovie weggooien na een nieuwe installatie, misschien helpt dat...maaar aar staan die???

HD->system folder->Preferences->iMovie Preferences

JAAAA!!!!

bedankt, alles werkt weer!!!

Tot mijn grote ergenis, heb ik weer geen geluid meer in mijn iMovie 3.03 films. Erger is dat ik geen preference van iMovie kan weggooien, ik kan ze nl. niet vinden.

Op mijn bureaublad staan de volgende mappen:

Bibliotheek,
met hierin oa. “prerence panes” en “preferences”. In beide zit echter geen iMovie bestand

Gebruikers

Programma’s

Systeem,
hierin zit 1 map, bibliotheek, waarin oa. preference panes. Maar hierin zit niets met iMovie
Waar zit de iMovie preference eigenlijk? ? F geeft ook al geen bestanden te zien. Overigens waarom staan er 2 biblitheken op mij HD (inhoud is niet hetzelfde?

Rararararara

[quote:e61c59f881="Hans Flick"]Tot mijn grote ergenis, heb ik weer geen geluid meer in mijn iMovie 3.03 films. Erger is dat ik geen preference van iMovie kan weggooien, ik kan ze nl. niet vinden.

Op mijn bureaublad staan de volgende mappen:

Bibliotheek,
met hierin oa. “prerence panes” en “preferences”. In beide zit echter geen iMovie bestand

Gebruikers

Programma’s

Systeem,
hierin zit 1 map, bibliotheek, waarin oa. preference panes. Maar hierin zit niets met iMovie
Waar zit de iMovie preference eigenlijk? ? F geeft ook al geen bestanden te zien. Overigens waarom staan er 2 biblitheken op mij HD (inhoud is niet hetzelfde?

Rararararara[/quote:e61c59f881]
Zucht!!
Hans, als je dit forum nu een beetje volgt, kun je zien dat de plaats van de iMovie prefs NIET op de aangegeven plaats staan.
Ze staan uiteraard in de THUISMAP> BIBLIOTHEEK>PREFERENCES>com.apple.iMovie3.plist
Vorige week vrijdag (slechts 7 dagen geleden) heb ik voor de laatste keer dit gemeld!
http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=9489
Je hebt 2 preference mappen. 1 voor de algemene, 1 voor de persoonsgebonden. Die laatste staan uiteraard in je eigen (thuis)map. Want iedere gebruiker heeft een eigen thuismap met voorkeuren.

Sorry Steve, je hebt natuurlijk gelijk. Ik heb het oude draadje van mezelf weer opgepikt en ben daar op verder gegaan. Logischer was natuurlijk geweest een zoekopdracht te plaatsen. Ik, heb voor de zekerheid maar een printje van je antwoord gemaakt om te voorkomen dat ik ooit nog een keer deze vraag stel......mmmmmm lol.

Alles werkt weer, na het weggooien van de prefs, bedankt, ik schaam me wel een beetje maar allaa, er moeten toch ook “nitwitten” zoals ik zijn…??? of niet??

Leuke reactie Hans! Ik moest ook alleen maar EVEN zuchten. En je schamen is natuurlijk onzin. Mooi dat je er mee geholpen bent. SLC