iMovie 6 & Harddisk recorder

Ik heb een Pioneer DVR-520H harddisk recorder die ik altijd zonder probleem via Firewire kon aansluiten op mijn Mac en dan beelden kon opnemen in iMovie.

Sinds ik iLife 6 heb geinstalleerd werkt dat echter niet meer. Zijn er meer mensen met dit probleem? Of een oplossing?

Alvast bedankt!

Het antwoord op je vraag heb ik niet, maar hoe heb je de harddisk recorder precies aangesloten, gewoon met firewire en dan de beelden overzetten met de importeerstand in iMovie?

ik heb zelf een Phillips HDD/DVD recorder DVDR3330H en ik wist niet dat zoiets kon. Dus ben ikzelf maar eens gaan proberen en het lukte mij niet met IMovie 5. Ik heb een dv firewire ingang op mijn recorder en die zo verbonden met mijn powerbook. In iMovie ziet hij het apparaat wel, maar iets importeren gaat niet. Of moet ik een firewire uitgang op het apparaat hebben?

@Sander: Ik heb de Pioneer DVR-630H recorder, denk je dat ik daarmee ook in iMovie kan opnemen? Waar sluit je je FireWire kabel op aan? Ik heb alleen maar een DV IN die er op lijkt... toch (of iLink / S-Video)?

ik heb ook enkel een dv firewire ingang. Is het daarmee dan totaal uitgesloten?

@allemaal: Ik ben er volgens mij al uit. Met iMovie 4 lukt het wel. Ik heb gewoon de oude versie er maar bij geinstalleerd.

Voor iedereen met een HD recorder. Als deze FireWire uit heeft is het geen enkel probleem om deze op je Mac aan te sluiten en de beelden via iMovie 4 op te nemen. Vanaf iMovie5 is dat, zover ik getest heb, niet meer mogelijk.