iMovie 6 op Snow Leopard?

Kan iemand mij helpen aan een exemplaar van iMovie 6? Of werkt die niet goed op Snow Leopard? Ik hoor dat sommigen zweren bij iMovie 6.

Als je iMovie '08 hebt, mag je versie '06 downloaden en installeren zonder te betalen. Anders zul je het tweedehands moeten kopen...

Waarom wil je iMovie '06 gebruiken? Misschien is het helemaal niet nodig.

iMovie HD ( Zoals iMovie '06 eigenlijk heet ) heeft veel meer mogelijkheden op het gebied van extra plugins en effecten, en gaat beter om met het importeren van interlaced materiaal.

Het is van de zotte. Projecten van voor iMovie '08 zijn niet te importeren naar iMovie '09 op mijn nieuwe iMac. Zie: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2263342&stqc=true

Ik moet nu dus een oude versie van iMovie kopen om op mijn nieuwe iMac mijn iMovie-filmpjes te kunnen bekijken.

Nou ja, wat moet dat moet. Weet iemand waar ik iMovie '07, of beter nog iMovie '06, kan kopen?

iMovie '07 gaat moeilijk worden, die bestaat niet.

Je kunt op je oude Mac de filmpjes exporteren en dan gewoon bekijken op je nieuwe Mac, de projecten zijn alleen niet te importeren. Dus je hoeft niets te kopen om het videomateriaal te bewaren en te bekijken. Dit hele gebeuren is overigens het resultaat van te lang wachten met je software upgraden, je moet het wel om de 4 à vijf jaar upgraden, anders krijg je inderdaad dat software en de bestanden die er bij horen incompatibel worden met de nieuw software, dus ik zou voortaan niet te lang wachten (max. 4 à 5 jaar) anders krijg je dit probleem over een jaartje of 6 weer.

Heb je al op Marktplaats of eBay gekeken? Verder heb je de klokhuis dagen, misschien dat één of andere hobbyist het nog heeft.

Zie ook http://discussions.info.apple.com/thread.jspa?messageID=10668581

Pietrr: Het linkje dat je stuurde, vertelt inderdaad hoe het moet. Ik heb dan wel een iMovieHD6.dmg nodig.

iMovie 8 aanschaffen en van daaruit naar iMovie 6 zoals unSound adviseerde, lijkt niet de goede methode.

Jawel, dat is de normale methode.

Ik zei ook niet dat je iLife '08 of '09 moest kopen om vervolgens iMovie HD te downloaden, ik ging er van uit dat je iLife '08 of '09 al had.

[quote:545b48087d="shakey"] Ik heb dan wel een iMovieHD6.dmg nodig. [/quote:545b48087d] Dat klopt. Ik kan je helaas niet vertellen wáár dat bestand te downloaden is, aangezien dat indruist tegen de forumregels.

Ik heb de nieuwste iMac, met iLife 09.

[quote:b03319d25b="Pieterr"]Ik kan je helaas niet vertellen wáár dat bestand te downloaden is, aangezien dat indruist tegen de forumregels.[/quote:b03319d25b] Die bewuste DMG was gratis te downloaden bij Apple vandaan, en controleert tijdens de installatie zelf of je recht hebt op de gratis versie van iMovie. Wijzen op een bestand wat gratis te downloaden is is niet tegen de regels... Een link of torrent naar de volledige versie daarentegen wel.

Ja, maar het werkt alleen vanaf iMovie '08, je kunt dan wel upgraden naar iMovie '08. Maar waarom volg je niet wat de link van Pieterr zegt?

[quote:9565e05d4d="unSOUND"] Wijzen op een bestand wat gratis te downloaden is is niet tegen de regels... Een link of torrent naar de volledige versie daarentegen wel.[/quote:9565e05d4d] De 161.5MB iMovieHD6.dmg die destijds gratis van de Apple website was te downloaden, is de volledige versie van iMovie HD. Het is jammer dat Apple deze download van haar website heeft verwijderd.

Ian83:

Ik volg de link van Pietrr. Eerst is er iemand die daar zegt dat je moet downgraden naar iLife 8. Dit om vervolgens weer te kunnen downgraden naar iMovie 6. Je kunt dan opnieuw iLife 9 installeren. iMovie 6 blijft dan behouden.

Vervolgens meldt zich iemand in de formumdiscussie die zegt dat het veel simpeler kan. Hij legt uit hoe je de iMovie6.dmg kunt installeren zonder eerste te downgraden naar iLife8 en daarna weer te upgraden naar iLife6.

Dus ja, als je zo’n dmg bij de hand hebt, dan is dat best handig.

Lees eens verder. Ben jij trouwens Neil Young fan?

[quote:1b491bda91="Pieterr"] De 161.5MB iMovieHD6.dmg die destijds gratis van de Apple website was te downloaden, is de volledige versie van iMovie HD. Het is jammer dat Apple deze download van haar website heeft verwijderd.[/quote:1b491bda91] Dat klopt, maar de installer is aangepast om eerst te zoeken naar iLife '08. Iedereen mag hem dus downloaden, je kunt hem echter alleen maar gebruiken als je er ook recht op hebt.