iMovie, automatisch nieuwe fragmenten uitschakelen, hoe?

Ik importeer videobeelden vanaf een VHS recorder. Nu valt mij op dat iMovie elke ca. 9,27 minuten een nieuw fragment aanmaakt. Is het mogelijk dit uit te schakelen. Ik bepaal liever zelf waar de nieuwe fragmenten beginnen.

Of kun je achteraf fragmenten weer samenvoegen?

Helaas, dit is niet uit te schakelen. De tijdsduur die jij opgeeft, betekent een bestandsgrootte van ruim 2 GB en dat is de maximale grootte die een bestand kan hebben. Je zal de fragmenten in iMovie weer aan elkaar moeten plakken. :o

[quote:7f2bb10f91="Paul_B"]Helaas, dit is niet uit te schakelen. De tijdsduur die jij opgeeft, betekent een bestandsgrootte van ruim 2 GB en dat is de maximale grootte die een bestand kan hebben. Je zal de fragmenten in iMovie weer aan elkaar moeten plakken. :o[/quote:7f2bb10f91]

Kun je de bestandsgrootte niet verkleinen naar DVD-formaat? In de meeste gevallen gebruik ik slechts 4,7 GB voor een film van 2 uur. Nu gebruikt de Mac ruim 25 GB voor 2 uur.

Nee, dat is het verschil tussen het DV opslagformaat en MPEG2 compressie. 1 Uur DV is inderdaad plm. 12,5-13GB en daar is niks aan te doen. iDVD bv. comprimeert dat dan vervolgens naar MPEG2 om op een DVD te zetten. iMovie kan alleen maar DV aan.